X
Szanowny Użytkowniku
25 maja 2018 roku zaczęło obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Zachęcamy do zapoznania się z informacjami dotyczącymi przetwarzania danych osobowych w Portalu PolskieRadio.pl
1.Administratorem Danych jest Polskie Radio S.A. z siedzibą w Warszawie, al. Niepodległości 77/85, 00-977 Warszawa.
2.W sprawach związanych z Pani/a danymi należy kontaktować się z Inspektorem Ochrony Danych, e-mail: iod@polskieradio.pl, tel. 22 645 34 03.
3.Dane osobowe będą przetwarzane w celach marketingowych na podstawie zgody.
4.Dane osobowe mogą być udostępniane wyłącznie w celu prawidłowej realizacji usług określonych w polityce prywatności.
5.Dane osobowe nie będą przekazywane poza Europejski Obszar Gospodarczy lub do organizacji międzynarodowej.
6.Dane osobowe będą przechowywane przez okres 5 lat od dezaktywacji konta, zgodnie z przepisami prawa.
7.Ma Pan/i prawo dostępu do swoich danych osobowych, ich poprawiania, przeniesienia, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania.
8.Ma Pan/i prawo do wniesienia sprzeciwu wobec dalszego przetwarzania, a w przypadku wyrażenia zgody na przetwarzanie danych osobowych do jej wycofania. Skorzystanie z prawa do cofnięcia zgody nie ma wpływu na przetwarzanie, które miało miejsce do momentu wycofania zgody.
9.Przysługuje Pani/u prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego.
10.Polskie Radio S.A. informuje, że w trakcie przetwarzania danych osobowych nie są podejmowane zautomatyzowane decyzje oraz nie jest stosowane profilowanie.
Więcej informacji na ten temat znajdziesz na stronach dane osobowe oraz polityka prywatności
Rozumiem
more_horiz
Gospodarka

Na EKG o Krajowym Programie Kolejowym wartym 70 mld zł

Ostatnia aktualizacja: 14.05.2019 15:09
- Spółka PKP Polskie Linie Kolejowe przygotowuje dokumentacje pod kątem przyszłej perspektywy unijnej, aby po 2020 roku płynnie kontynuować inwestycje - zapewnił we wtorek w Katowicach jej prezes Ireneusz Merchel. - Nie będzie lat zastoju w branży kolejowej – zadeklarował.
Krajowy Program Kolejowy wart prawie 70 mld zł
Krajowy Program Kolejowy wart prawie 70 mld złFoto: Jc5L#wx7

Występując na panelu Europejskiego Kongresu Gospodarczego w Katowicach, który poświęcono kolei przyszłości, szef państwowego zarządcy kolejowej infrastruktury podkreślił m.in., że jest on "w pełni realizacji" wartego dziś blisko 70 mld zł Krajowego Programu Kolejowego (KPK) - największego programu inwestycyjnego w historii polskiej kolei.

Krajowy Program Kolejowy wart prawie 70 mld zł

Merchel zaznaczył, że na dwa lata przed rozpoczęciem obecnej perspektywy 2014-20 praktycznie nie istniały żadne plany czy dokumentacje dla planowanych inwestycji kolejowych. "W zasadzie była to tylko wizja. Obecnie jesteśmy (…) w pełni realizacji KPK, który jest wart blisko 70 mld zł. Mamy nadzieję, że będzie to jeszcze więcej, bo nie mówimy już, czy zrealizujemy, ale ile chcielibyśmy jeszcze więcej zrealizować" - zadeklarował.

"Mamy w KPK wykonane już dwadzieścia kilka procent realizacji. Mamy w procedurach realizacyjnych i zrealizowanych blisko dwie trzecie Programu" - podał szef PLK.

"W tej chwili przygotowujemy dokumentacje studialne oraz projektowe o wartości realizacyjnej za kilkadziesiąt miliardów złotych. To pokazuje, że lata 2021-2022, kiedy rozpoczniemy nową perspektywę, przejdziemy płynnie, bo kumulacja wszystkich realizacji w obecnej perspektywie to lata 2019-2021; niestety lata 2014-2016 zostały stracone" - zastrzegł Merchel.

Jak skończy się okres 2021-2022, kiedy będzie już zmniejszenie obecnej perspektywy, zakładamy, że będziemy mieli już w pełni gotowe dokumentacje, projekty na nową perspektywę. Nie obawiałbym się finansowania w niej infrastruktury dlatego, że - choć nowy budżet jeszcze nie jest znany - wiemy dobrze, że infrastruktura wraz z otoczeniem kolejowym ma pierwszeństwo i będzie miała" - ocenił prezes PLK.

"Dlatego przygotowujemy się i myślę, że idzie to nam dobrze" - ocenił. Podkreślił, że nie przewiduje i "nie ma takiej możliwości", aby w branży kolejowej były lata zastoju, jak w latach 2014-16. "Mogę zapewnić, że takich nie będzie" - zaakcentował.

Prezes PKP SA Krzysztof Mamiński przyznał, że z obecną skalą inwestycji infrastrukturalnych wiążą się kłopoty z pozyskiwaniem podwykonawców. „Obserwujemy ograniczenie dostępności wykonawców i oczekiwania, że cena za wykonaną usługę będzie wyższa od kalkulowanej. Prawo rynku tu działa i musimy (…) ustalać takie chociażby zasady przetargów, aby nie stwarzać dodatkowych problemów" - mówił.

"Ale wydaje mi się, że okres końcówki ub. roku, który był chyba najtrudniejszy, bo związany z dużymi programami inwestycyjnymi również w samorządach lokalnych, które zupełnie przypadkowo mnożą się w okresie wyborczym; ten okres mamy już za sobą i widzimy, że jest lepiej" - zdiagnozował prezes PKP SA.

O inwestycjach taborowych, odpowiadających wzrostom przewozów taborowych i pasażerskich, mówili też na panelu szefowie PKP Cargo oraz PKP Intercity. Członek zarządu PKP Intercity Artur Resmer poinformował m.in., że spółka ta podpisała już, bądź rozszerzyła umowy na ponad 2 mld zł, w ramach wartego 7 mld zł programu inwestycyjnego do 2023 roku.

Krajowy Program Kolejowy to największy program modernizacyjny w historii kolei w Polsce. Zakłada modernizację ok. 9 tys. km torów, a na 8,5 tys. zwiększenie prędkości. Obecna wartość KPK - po lutowej decyzji rządu zatwierdzającej zwiększenie jego wydatków o 3,2 mld zł - wynosi 69,6 mld zł.

PAP, jk

Ten artykuł nie ma jeszcze komentarzy, możesz być pierwszy!
aby dodać komentarz
brak