Nagrody Gospodarcze Polskiego Radia: czy w biznesie można być filantropem?

2019-05-27, 20:20

Nagrody Gospodarcze Polskiego Radia: czy w biznesie można być filantropem?
Bycie filantropem w Polsce jest bardzo trudne, gdyż przepisy podatkowe, oraz traktowanie filantropi jako element generowania kosztów, utrudnia prowadzenie takiej aktywności.Foto: shutterstock, Autorstwa pathdoc

O nagrodach gospodarczych Polskiego Radia, które wręczone zostaną 13 czerwca, mówił w audycji Bardzo Ważny Projekt radiowej Trójki Andrzej Sadowski, Prezydent Centrum Adama Smitha.

Posłuchaj

O nagrodach gospodarczych Polskiego Radia, które wręczone zostaną 13 czerwca, mówił w audycji Bardzo Ważny Projekt radiowej Trójki Andrzej Sadowski, Prezydent Centrum Adama Smitha./Arkadiusz Ekiert/.
+
Dodaj do playlisty

Nagrody Polskiego Radia zostaną wręczone już po raz trzeci i obejmują takie kategorie jak: Przełomowe Rozwiązanie, Filantrop Polski, Skarb Narodowy, Ambasador Biznesu oraz Dobry Zarząd.

Tym razem prowadzący audycję Arkadiusz Ekiert skoncentrował się na nagrodzie Filantrop Polski i spytał, czy da się pogodzić biznesową chęć zysku, walki z filantropią.

Gość Trójki odpowiedział, że nie tylko tak jest, ale wręcz nie da się nie być filantropem.

− Należy zauważyć, że w Polsce bycie filantropem jest tak oczywistym jak bycie przedsiębiorcą. Praktycznie każdy przedsiębiorca w miarę swoich możliwości stara się pomagać albo wspólnocie lokalnej albo gdy działa na szerszą skalę - w ogólnokrajowym wymiarze – mówi Sadowski.

Jak jednocześnie podkreśla, filantropia nie jest łatwym tematem dla przedsiębiorców.

− Bycie filantropem w Polsce jest bardzo trudne, gdyż przepisy podatkowe, oraz traktowanie filantropi jako element generowania kosztów, utrudnia prowadzenie takiej aktywności - mówi gość Trójki.

I daje przykład bezskutecznej walki o to, aby sms-y wysyłane na cele dobroczynne były zwolnione z VATu, jak to jest np. w Czechach.

− A filantropia jest też elementem dzielenia się sukcesem, która w krajach bardziej zaawansowanych gospodarczo, jest wpisana w działalność każdej firmy, mówi Andrzej Sadowski.

Arkadiusz Ekiert, jk

Polecane

Wróć do strony głównej