X
Szanowny Użytkowniku
25 maja 2018 roku zaczęło obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Zachęcamy do zapoznania się z informacjami dotyczącymi przetwarzania danych osobowych w Portalu PolskieRadio.pl
1.Administratorem Danych jest Polskie Radio S.A. z siedzibą w Warszawie, al. Niepodległości 77/85, 00-977 Warszawa.
2.W sprawach związanych z Pani/a danymi należy kontaktować się z Inspektorem Ochrony Danych, e-mail: iod@polskieradio.pl, tel. 22 645 34 03.
3.Dane osobowe będą przetwarzane w celach marketingowych na podstawie zgody.
4.Dane osobowe mogą być udostępniane wyłącznie w celu prawidłowej realizacji usług określonych w polityce prywatności.
5.Dane osobowe nie będą przekazywane poza Europejski Obszar Gospodarczy lub do organizacji międzynarodowej.
6.Dane osobowe będą przechowywane przez okres 5 lat od dezaktywacji konta, zgodnie z przepisami prawa.
7.Ma Pan/i prawo dostępu do swoich danych osobowych, ich poprawiania, przeniesienia, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania.
8.Ma Pan/i prawo do wniesienia sprzeciwu wobec dalszego przetwarzania, a w przypadku wyrażenia zgody na przetwarzanie danych osobowych do jej wycofania. Skorzystanie z prawa do cofnięcia zgody nie ma wpływu na przetwarzanie, które miało miejsce do momentu wycofania zgody.
9.Przysługuje Pani/u prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego.
10.Polskie Radio S.A. informuje, że w trakcie przetwarzania danych osobowych nie są podejmowane zautomatyzowane decyzje oraz nie jest stosowane profilowanie.
Więcej informacji na ten temat znajdziesz na stronach dane osobowe oraz polityka prywatności
Rozumiem
more_horiz
Gospodarka

Kraje UE deklarują wsparcie finansowe dla Via Carpatii

Ostatnia aktualizacja: 07.06.2019 18:34
Polska chce, by Via Carpatia była jednym z głównych europejskich szlaków komunikacyjnych - mówił w czwartek w Luksemburgu minister infrastruktury Andrzej Adamczyk. Jak podkreślił, ministrowie transportu wielu krajów UE zapowiedzieli poparcie dla tego szlaku na forum unijnym.
Via Carpatia  od Kłajpedy, przez Białystok do Salonik
Via Carpatia – od Kłajpedy, przez Białystok do SalonikFoto: shutterstock, utorstwa Leonid Andronov

W połowie kwietnia państwa popierające budowę Via Carpatia podpisały w Łańcucie (Podkarpackie) wspólny wniosek do Komisji Europejskiej o wpisanie tego szlaku do Transeuropejskiej Sieci Transportowej TEN-T. Chodzi o to, aby stał się on jednym z głównych europejskich szlaków transportowych.

Via Carpatia – jeden z głównych szlaków komunikacyjnych w Europie

− To jest nasz cel - aby Via Carpatia była jednym z głównych szlaków europejskich. Dzisiaj mam deklarację wielu ministrów transportu, że nasz kolejny postulat, dziś podniesiony w czasie Rady, zostanie poparty" - powiedział Adamczyk dziennikarzom w przerwie spotkania ministrów transportu krajów UE w Luksemburgu.

Dodał, że na ten temat rozmawiał w czwartek z unijną komisarz ds. transportu Violetą Bulc.

Podkreślił, że jeszcze przed trzema, czterema laty, gdy Polska mówiła o Via Carpatii, pojawiały się pytania o to, co to za projekt. "Dziś Via Carpatia jest tematem wszystkim znanym" – zaznaczył.

Via Carpatia – od Kłajpedy, przez Białystok do Salonik

Idea utworzenia szlaku Via Carpatia została zapoczątkowana w 2006 r. w Łańcucie przez ministrów Litwy, Polski, Słowacji i Węgier pod patronatem ówczesnego prezydenta RP Lecha Kaczyńskiego. Ten planowany szlak międzynarodowy ma przebiegać z Kłajpedy i Kowna na Litwie przez Białystok, Lublin, Rzeszów i słowackie Koszyce do Debreczyna na Węgrzech, a dalej do Rumunii, Bułgarii i Grecji. Docierać ma m.in. do rumuńskiego portu w Konstancy nad Morzem Czarnym oraz greckich Salonik nad Morzem Egejskim.

Będzie też odnoga do Stambułu

W projekt zaangażowana jest także Turcja. Odnoga Via Carpatii z regionu Sofii w Bułgarii ma skierować się przez Płowdiw w kierunku granicy bułgarsko-tureckiej, a następnie dotrzeć do Stambułu. Ma to pozytywnie wpłynąć na współpracę gospodarczą między Turcją a państwami Bałkanów i Europy Śródko-Wschodniej.

Wniosek o wpisanie Via Carpatii do sieci TEN-T został podpisany na zakończenie odbywającej się w Łańcucie konferencji "Korzyści dla regionów wynikające z wdrożenia trasy Via Carpatia". Uczestniczyli w niej przedstawiciele Polski, Białorusi, Bułgarii, Chorwacji, Litwy, Rumunii, Słowacji, Turcji, Ukrainy, Węgier, a także Komisji Europejskiej.

Również w kwietniu PE poparł nowelizację rozporządzenia w sprawie funduszu Łącząc Europę, która zakłada wpisanie Via Carpatii na unijną listę inwestycji priorytetowych.

Uwzględnienie Via Carpatii w finansowym instrumencie UE gwarantuje pieniądze dla projektu

Wcześniej porozumienie w tej sprawie zostało osiągnięte w drodze trójstronnych negocjacji pomiędzy Parlamentem Europejskim, Radą UE i Komisją Europejską.

"To zagwarantuje finansowanie tej strategicznej dla Polski i Europy drogi na jej transgranicznych odcinkach, jak np. Rzeszów - Barwinek, ze środków unijnych. To wielki dzień dla szlaku Via Carpatia" – mówił w kwietniu PAP europoseł Tomasz Poręba (PiS).

W ten sposób Unia Europejska oficjalnie uznała znaczenie tego międzynarodowego korytarza transportowego i wyraziła zgodę na wpisanie wszystkich odcinków transgranicznych na trasie od Litwy przez Polskę, Słowację, Węgry, aż do Rumunii, wraz z odcinkami transgranicznymi z Białorusią i Ukrainą, w poczet projektów finansowanych w ramach funduszu Łącząc Europę. W ramach tego instrumentu realizowane będą najważniejsze europejskie inwestycje transportowe w latach 2021-27.

PAP, jk

Zobacz więcej na temat: infrastruktura drogi
Ten artykuł nie ma jeszcze komentarzy, możesz być pierwszy!
aby dodać komentarz
brak