Święta po amerykańsku. Sezon zakupowy w USA jeszcze lepszy niż rok temu

Świąteczny sezon w Ameryce wiąże się nieodłącznie z nasileniem zakupów. W tym roku przeciętny mieszkaniec USA wydał w listopadzie i grudniu na ten cel ponad 1000 dolarów. Złożyło się to łącznie na kwotę 730,7 mld dolarów.

2019-12-24, 10:17

Święta po amerykańsku. Sezon zakupowy w USA jeszcze lepszy niż rok temu
Zdjęcie ilustracyjne. Foto: Shutterstock
  • W tym roku w USA jest krótki, ale intensywny świąteczny sezon zakupowy
  • Sprzedaż ma wzrosnąć o 4 procent w porównaniu z 2018 rokiem
  • Amerykanie kupują przede wszystkim ubrania i zabawki

Według specjalistów od handlu detalicznego z National Retail Federation sprzedaż świąteczna wzrośnie w porównaniu z minionym rokiem o 4 proc. Jak twierdzą eksperci, gdyby wszystkie prezenty i gadżety na rynku były wyprodukowane w USA pozwoliłoby to na utworzenie 4,6 mln nowych miejsc pracy.

Nie jest jednak tajemnicą, że konsumenci mogą wybierać spośród produktów pochodzących z całego świata. Ostatnie zawirowania polityczne nie zmieniają faktu, że Amerykę wciąż zalewają przede wszystkim towary "made in China".

Krótszy sezon, lepszy wynik, silniejszy marketing

Szaleństwo zakupów z okazji Bożego Narodzenia rozpoczyna się w USA od Dnia Dziękczynienia. Ponieważ w tym roku przypadł on dopiero na 28 listopada, klienci mieli na odwiedziny sklepów przed Bożym Narodzeniem najmniej czasu od 2013 r. Sezon świąteczny jest o sześć dni krótszy niż w 2018 r.

Detaliści argumentują, że wiąże się to dla nich z dodatkową presją. Giganty zachęcały do wcześniejszych zakupów intensywną kampanią reklam, np. Walmart i Amazon oferowały dostawy zamówionych towarów już następnego dnia, by tylko uszczęśliwić konsumentów.


Powiązany Artykuł

wall street1200.jpg
Rekordowa jesień amerykańskiej giełdy. Dobre nastroje inwestorów, historyczne wyniki



Pogoń za zakupami nasiliła się zwłaszcza w ostatnim tygodniu przed świętami; 56 proc. Amerykanów poświęciło wtedy czas na kupno prezentów. Najwięcej z nich uczyniło to w minioną sobotę, zwaną "super sobotą". Zgodnie z corocznym sondażem NRF oraz Prosper Insights & Analytics miała ona zwabić 147 mln osób w porównaniu z 134 mln w zeszłym roku. Co ciekawe, 59 proc. z nich stanowili mężczyźni.

Magazyn "Forbes" zauważył, że od tzw. poniedziałku cybernetycznego (pierwszy poniedziałek po Dniu Dziękczynienia) do początku grudnia na wysokim poziomie pozostaje sprzedaż online. Jednak w miarę zbliżania się Bożego Narodzenia konsumenci chętniej wracają do sklepów. W tydzień poprzedzający święta dokonują tam 73 proc. zakupów.

Co kupują Amerykanie?

W grudniu obejmują one przede wszystkim ubrania (49 proc.), na drugim miejscu plasują się zabawki (31 proc.) i karty podarunkowe (28 proc.).
W opinii amerykańskich mediów do szczególnie poszukiwanych prezentów należą w tym roku wieloczynnościowy robot kuchenny, robot sprzątający, bezprzewodowe słuchawki oraz gry na Nintendo Switch.

W cenie są specjalne koce służące do modulacji i regulacji sensorycznej. Mają różne rozmiary, wagę i robione są z różnych materiałów. Ciekawi swego dziedzictwa mogą je poznać za pomocą zestawu do testowania DNA. Szczęściarzom na gwiazdkę w USA trafi się nawet owinięty kolorową wstążką nowy samochód.

Aby wytropić wymarzony prezent świąteczny Amerykanie spędzają w sklepach przeciętnie ok. 15 godzin. Używają do zakupów głównie kart kredytowych.

PolskieRadio24.pl, PAP, md

Polecane

REKLAMA

Wróć do strony głównej