Polska Grupa Lotnicza przejmie linie Condor. Jest zgoda niemieckiego urzędu
Niemiecki urząd antymonopolowy Bundeskartellamt zgodził się na przejęcie linii Condor Air przez Polską Grupę Lotniczą, właściciela Polskich Linii Lotniczych LOT. Transakcja ma zostać sfinalizowana do końca kwietnia.
2020-02-20, 12:39
- Niemiecki urząd zgodził się na przejęcie Condor Air przez Polską Grupę Lotniczą
- Przejęcie ma stać się faktem w ciągu 2-3 miesięcy
- Condor Air zachowa kierownictwo, ale będzie ściśle współpracował z LOT-em
- Docelowo obie linie mogą przewozić nawet 20 milionów pasażerów rocznie
Uzasadniając decyzję, Niemcy poinformowali, że przedsiębiorstwa nie konkurują ze sobą, lecz przeciwnie - uzupełniają się.
Linie Condor Air należały do tej pory do upadłego brytyjskiego biura podróży Thomas Cook. Po bankructwie biura linie przetrwały dzięki pomocy państwa niemieckiego. O tym, że PGL przejmie Condora, poinformował w drugiej połowie stycznia premier Mateusz Morawiecki.
Powiązany Artykuł

"Kto nie ma odwagi, ten nie wygrywa". Prezydent o zakupie linii Condor
- To bardzo odważny, ale zarazem rozważny ruch Polskich Linii Lotniczych LOT - ocenił wówczas szef rządu. Jak dodał, transakcja jest "dowodem siły polskiej gospodarki".
Uzupełnienie oferty LOT-u
Condor Air specjalizowały się przede wszystkim w lotach czarterowych, wakacyjnych. Przejęcie przewoźnika przez PGL ma stanowić uzupełnienie oferty LOT-u jako linii "sieciowych".
REKLAMA
Docelowo obie spółki chcą przewozić nawet 20 milionów pasażerów rocznie.
- Condor jest świetnie zorganizowaną spółką. Dla LOT-u to wielkie, potencjalne synergie, możliwość współpracy z profesjonalnym zespołem z Niemiec. Będziemy się wzajemnie uzupełniać, zarówno systemowo, jak i operacyjnie. To jest gigantyczna szansa dla nas - mówił krótko po transakcji prezes LOT Rafał Milczarski.
Lufthansa może protestować
Jak informowały niemieckie media, przejęcie Condora przez PGL nie podoba się Lufthansie, która do tej pory współpracowała z przewoźnikiem. Według "Sueddeutsche Zeitung" Lufhtansa rozważa nawet skargę w tej sprawie do Komisji Europejskiej.
REKLAMA
- Poza tym, Lufthansa poważnie rozważa wystąpienie do Komisji Europejskiej o postępowanie przeciwko PGL w sprawie rzekomej pomocy państwowej w związku z zakupem linii Condor - pisał pod koniec stycznia dziennik.
Niemiecki przewoźnik odnosi się w ten sposób do operacji z 2014 roku, w której LOT otrzymał 200 mln euro pakietu pomocowego. Przez to polskie linie do końca 10-letniego okresu nie mogą już korzystać z innych form pomocy publicznej państwa.
PolskieRadio24.pl, PAP, md
REKLAMA