Nie dajmy się oszukać. Od dziś bezpłatne alerty Biura Informacji Kredytowej

Od dziś do 30 czerwca tego roku można za darmo aktywować na trzy miesiące alerty Biura Informacji Kredytowej. Ostrzegają one o próbie wyłudzenia naszych danych. Po aktywowaniu usługi, gdy w BIK pojawi się zapytanie o naszą historię kredytową, dostaniemy powiadomienie SMS lub e-mail. Jest to standardowe działanie.

2020-05-07, 11:14

Nie dajmy się oszukać. Od dziś bezpłatne alerty Biura Informacji Kredytowej
Resort finansów ostrzega przed fałszywymi SMS-ami.Foto: Pixabay

Posłuchaj

Marcin Gozdek: jeśli okaże się, że klient nie składał wniosków kredytowych, nie kupował nic na raty, nie był poręczycielem, wtedy pojawienie się takiej informacji, może oznaczać, że ktoś próbuje wyłudzić kredyt na jego dane (IAR)
+
Dodaj do playlisty

Jeśli okaże się, że klient nie składał wniosków kredytowych, nie kupował nic na raty, nie był poręczycielem, wtedy pojawienie się takiej informacji może oznaczać, że ktoś próbuje wyłudzić kredyt na jego dane - wyjaśnia Biuro Informacji Kredytowej. Mając taką informację można szybko reagować.


Powiązany Artykuł

shutterstock rachunki długi 1200.jpg
Koronawirus a praktyki banków. Rzecznik Finansowy uruchamia specjalną infolinię

Łatwiej będzie odnaleźć oszusta

W alercie podana jest data zdarzenia, nazwa instytucji, która pyta o dane klienta oraz numer infolinii BIK. Jeśli rzeczywiście doszło do wyłudzenia, Biuro pośredniczy w przekazaniu informacji do instytucji, w której posłużono się danymi klienta.

E-zakupy zwiększają ryzyko

W związku z pandemią koronawirusa widać, że dużo więcej osób niż wcześniej robi zakupy i korzysta z usług internetowych.

- To zjawisko dotyczy zarówno osób, które do tej pory korzystały często z takich możliwości, jak i tych które wcześniej nie robiły tego, albo sporadycznie, więc ryzyko utraty kontroli nad swoimi danymi, a co za tym idzie wyłudzeń kredytów i pożyczek wzrosło - powiedział dyrektor Departamentu Rynku Detalicznego BIK Marcin Gozdek.

REKLAMA

Z badania przeprowadzonego w kwietniu przez firmę Maison & Partners na zlecenie BIK wynika, że nie towarzyszy temu zainteresowanie usługami prewencyjnymi w celu ochrony swoich danych w sieci.

Ponad połowa osób ankietowanych wskazała, że nie zna żadnych usług ochronnych i nigdy z nich nie korzystała.

PolskieRadio24.pl, IAR, md

Polecane

REKLAMA

Wróć do strony głównej