X
Szanowny Użytkowniku
25 maja 2018 roku zaczęło obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Zachęcamy do zapoznania się z informacjami dotyczącymi przetwarzania danych osobowych w Portalu PolskieRadio.pl
1.Administratorem Danych jest Polskie Radio S.A. z siedzibą w Warszawie, al. Niepodległości 77/85, 00-977 Warszawa.
2.W sprawach związanych z Pani/a danymi należy kontaktować się z Inspektorem Ochrony Danych, e-mail: iod@polskieradio.pl, tel. 22 645 34 03.
3.Dane osobowe będą przetwarzane w celach marketingowych na podstawie zgody.
4.Dane osobowe mogą być udostępniane wyłącznie w celu prawidłowej realizacji usług określonych w polityce prywatności.
5.Dane osobowe nie będą przekazywane poza Europejski Obszar Gospodarczy lub do organizacji międzynarodowej.
6.Dane osobowe będą przechowywane przez okres 5 lat od dezaktywacji konta, zgodnie z przepisami prawa.
7.Ma Pan/i prawo dostępu do swoich danych osobowych, ich poprawiania, przeniesienia, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania.
8.Ma Pan/i prawo do wniesienia sprzeciwu wobec dalszego przetwarzania, a w przypadku wyrażenia zgody na przetwarzanie danych osobowych do jej wycofania. Skorzystanie z prawa do cofnięcia zgody nie ma wpływu na przetwarzanie, które miało miejsce do momentu wycofania zgody.
9.Przysługuje Pani/u prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego.
10.Polskie Radio S.A. informuje, że w trakcie przetwarzania danych osobowych nie są podejmowane zautomatyzowane decyzje oraz nie jest stosowane profilowanie.
Więcej informacji na ten temat znajdziesz na stronach dane osobowe oraz polityka prywatności
Rozumiem
more_horiz

Nowa aplikacja

Wszystko w jednym miejscu
x

Nowa aplikacja

x
Gospodarka

Internet otwiera nowe możliwości dla biznesu. Większość małych firm zamierza to wykorzystać

Ostatnia aktualizacja: 20.05.2020 13:33
Epidemia koronawirusa zmusiła wielu przedsiębiorców do przeniesienia działalności do sieci, najszybciej przystosowały się do tego małe firmy - wynika z badania "KoronaBilansu MŚP". W najbliższym czasie aktywniejsze działania online planuje 62,5 proc. z nich.
Zdjęcie ilustracyjne
Zdjęcie ilustracyjneFoto: Shutterstock.com/GaudiLab

Według badania, przeprowadzonego na zlecenie Krajowego Rejestru Długów, 5 proc. ankietowanych firm może w pełni prowadzić działalność za pośrednictwem internetu. Jeśli wziąć pod uwagę również te przedsiębiorstwa, które mogą funkcjonować w sieci częściowo, to odsetek wyniesie 46 proc. Najlepiej do e-działalności przygotowani są mikroprzedsiębiorcy (ponad 48 proc). Najwięcej do zrobienia mają z kolei średnie firmy, z których co trzecia (35,6 proc.) może obecnie przynajmniej w pewnym stopniu działać w internetowej rzeczywistości.

Online przede wszystkim usługi i handel

Jak podkreślili autorzy badania, przedsiębiorcy dostrzegają konieczność obecności w sieci. Ponad połowa z nich (50,6 proc.) zadeklarowała, że już przestawiła się na nowy system działania lub zrobi to w najbliższym czasie.

internet-1593384_1280.jpg
Bank Pekao S.A. przygotowany na wyzwania pandemii: ma zyski, stawia na cyfryzację

Do sprzedaży online najlepiej przygotowane były przedsiębiorstwa usługowe (54,1 proc.) i handlowe (52,1 proc.). Z kolei w branży produkcyjnej co czwarta firma była w stanie część swojej działalności prowadzić za pośrednictwem internetu. Podobny odsetek zadeklarowali przedstawiciele sektora budowlanego.

Prezes Krajowego Rejestru Długów Adam Łącki zaznaczył, że nowa rzeczywistość stanowi wyzwanie dla wszystkich przedsiębiorców, którzy zdali sobie sprawę z tego, że ze względu na wprowadzone wcześniej ograniczenia oraz obawy konsumentów związane z wirusem, najbliższe miesiące wymagać będą od nich kreatywności.

- 79 proc. firm spodziewa się, że w ciągu najbliższych trzech miesięcy ich przychody zmaleją. Dla wielu z nich przeniesienie działalności do sieci może okazać się koniecznością - uważa Łącki i dodaje, że korzyści związane obecnością w przestrzeni wirtualnej zauważyli również przedstawiciele branż, które kojarzą się bardziej z pracą w terenie.

Nie wszyscy mogą sobie na to pozwolić

Jak wynika z danych Krajowego Rejestru Długów, prawie 42 proc. firm budowlanych planuje w najbliższym czasie rozbudowę kanałów sprzedażowych w sieci. Z kolei w branży produkcyjnej o takich planach mówi 40 proc. przedsiębiorstw. Przeniesienie działalności do internetu - jak wynika z badania - nie oznacza jedynie rozszerzenia zakresu świadczonych usług. Nie wszystkie branże mają taką możliwość. W sytuacji zamknięcia restauracji, sklepów i zakładów fryzjerskich i kosmetycznych wielu mniejszych przedsiębiorców musiało tymczasowo zmienić model funkcjonowania firmy.

Według cytowanego w badaniu Andrzeja Kulika, eksperta Rzetelnej Firmy, skupiającej 50 tys. firm z sektora MŚP, wybuch epidemii przyspieszył w wielu przedsiębiorstwach proces przenoszenia działalności do sieci.

Laboratorium badania nauka biologia chemia F 1200.jpg
200 mln zł na innowacje, które pomogą walczyć z pandemią

- Nie wszyscy mogą sobie jednak na to pozwolić. Część zawodów, jak na przykład fryzjerzy lub kosmetyczki, opiera się właśnie na tym, że klient musi przyjść do zakładu. Ci przedsiębiorcy musieli szukać innych rozwiązań, na przykład sprzedaż kosmetyków za pośrednictwem sieci - podkreśla Kulik.

Według ekspertów KRD zwiększonej aktywności w internecie możemy spodziewać się w centralnej i północno-zachodniej części Polski, gdzie rozwój narzędzi umożliwiających prowadzenie działalności online zadeklarowało odpowiednio 63,6 proc. oraz 61,5 proc. przedsiębiorców.

 

PolskieRadio24.pl/IAR/PAP/DoS

Ten artykuł nie ma jeszcze komentarzy, możesz być pierwszy!
aby dodać komentarz
brak

Czytaj także

Eksperci: trzeba odmrażać kolejne branże

Ostatnia aktualizacja: 06.05.2020 13:00
- To bardzo ważne, że zaczęliśmy odmrażać gospodarkę, ale nie można oczekiwać, że ona gwałtownie ruszy do przodu, bo nadal będą utrzymane ograniczenia po stronie przedsiębiorców, a także obawy po stronie ich klientów - powiedziała w programie "Rządy Pieniądza" prof. Elżbieta Mączyńska, prezes Polskiego Towarzystwa Ekonomicznego. 
rozwiń zwiń

Czytaj także

Dodatkowe 150 mln zł. Większa pula pieniędzy na pożyczki dla firm

Ostatnia aktualizacja: 12.05.2020 15:15
Mniejsze firmy, które znalazły się w trudnej sytuacji w związku z pandemią - w ramach Funduszowego Pakietu Antywirusowego - mogą liczyć na pożyczki, których budżet zwiększono z 400 do 550 milionów złotych.
rozwiń zwiń

Czytaj także

BGK: pandemia boleśnie uderzyła w małe i średnie firmy. Na pomoc tarcza antykryzysowa

Ostatnia aktualizacja: 14.05.2020 13:04
Przez epidemię koronawirusa 60 proc. małych i średnich firm (MŚP) ograniczyło skalę działalności, a co trzecia zredukowała zatrudnienie - wynika z badania banku BGK. 
rozwiń zwiń

Czytaj także

Eksperci: tarcza antykryzysowa stopniowo poprawia nastroje polskich przedsiębiorców

Ostatnia aktualizacja: 15.05.2020 12:00
Nastroje polskich przedsiębiorców wynikające ze wskaźnika PMI na koniec kwietnia były złe. Już dziś są one lepsze, widać efekty finansowego wsparcia z tarczy antykryzysowej, są nadzieje związane z kolejnymi etapami rozmrażania gospodarki - to oceny gości audycji "Rządy Pieniądza": Agnieszki Durlik z Krajowej Izby Gospodarczej i Moniki Kurtek z Banku Pocztowego.
rozwiń zwiń