Powstaną nowe obwodnice Osieka i Chmielnika. Znamy szczegóły tych inwestycji
Wiceminister infrastruktury Rafał Weber zatwierdził Programy inwestycji dla obwodnic Osieka w ciągu drogi krajowej nr 79 oraz Chmielnika w ciągu dróg krajowych nr 73 i 78.
2020-06-01, 12:30
To kolejne zadania skierowane do realizacji w ramach Programu budowy 100 obwodnic w województwie świętokrzyskim, w marcu 2020 r. zatwierdzony został Program inwestycji dla obwodnicy Wąchocka w ciągu DK 42.
TIR-y ominą Chmielnik
- Kierujemy do realizacji kolejne obwodnice w województwie świętokrzyskim. Dzięki nim poprawi się przepustowość tras przebiegających przez Osiek i Chmielnik, zwiększy się też bezpieczeństwo ruchu drogowego. Dla mieszkańców nowe obwodnice oznaczają mniejsze natężenie ruchu samochodowego, mniejszy hałas i poprawę komfortu życia – powiedział wiceminister Rafał Weber.
Powiązany Artykuł
Sto obwodnic od 2020 do 2030 roku. Zobacz, gdzie powstaną
Obwodnica Chmielnika zostanie wybudowana jako jednojezdniowa droga klasy GP (główna o ruchu przyspieszonym) o długości około 5,8 km. Inwestycja jest planowana po zachodniej stronie miasta w ciągu dróg krajowych nr 73 i 78.
Początek obwodnicy zaplanowano na włączeniu do nowego ronda, gdzie rozpoczyna się wschodnia obwodnica Chmielnika w ciągu drogi wojewódzkiej nr 765.
Podstawowym celem budowy obwodnicy Chmielnika jest wyprowadzenie ruchu tranzytowego, jaki koncentruje się w mieście w ciągu dróg krajowych.
REKLAMA
Inwestycja uwolni szybko rozbudowującą się miejscowość od problemów komunikacyjnych oraz poprawi jakość życia i bezpieczeństwo ruchu drogowego. Nowa inwestycja ułatwi podróże pomiędzy Tarnowem a Kielcami.
Droga krajowa nr 78 to ważne połączenie z aglomeracją śląską, natomiast droga krajowa nr 73 stanowi ważne połączenie regionalne pomiędzy Kielcami a autostradą A4 i województwem podkarpackim.
Powiązany Artykuł
Szybciej z północy na południe kraju. Jest przetarg na ostatni odcinek trasy S7 w Małopolsce
Nowa trasa ułatwi dojazd do Krakowa
Obwodnica Osieka zostanie wybudowana po stronie południowej miasta, jako jednojezdniowa droga klasy GP (główna o ruchu przyspieszonym) o długości około 3,2 km.
REKLAMA
Celem budowy obwodnicy Osieka jest wyprowadzenie ruchu tranzytowego, jaki koncentruje się w mieście w ciągu drogi krajowej nr 79. Osiek przez lata stanowił tzw. wąskie gardło na tej trasie - ostre zakręty uniemożliwiały sprawny i bezpieczny ruch drogowy w tym miejscu. Nowa inwestycja ułatwi podróże pomiędzy Sandomierzem a Krakowem.
PR24/IAR/PAP/sw
REKLAMA