X
Szanowny Użytkowniku
25 maja 2018 roku zaczęło obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Zachęcamy do zapoznania się z informacjami dotyczącymi przetwarzania danych osobowych w Portalu PolskieRadio.pl
1.Administratorem Danych jest Polskie Radio S.A. z siedzibą w Warszawie, al. Niepodległości 77/85, 00-977 Warszawa.
2.W sprawach związanych z Pani/a danymi należy kontaktować się z Inspektorem Ochrony Danych, e-mail: iod@polskieradio.pl, tel. 22 645 34 03.
3.Dane osobowe będą przetwarzane w celach marketingowych na podstawie zgody.
4.Dane osobowe mogą być udostępniane wyłącznie w celu prawidłowej realizacji usług określonych w polityce prywatności.
5.Dane osobowe nie będą przekazywane poza Europejski Obszar Gospodarczy lub do organizacji międzynarodowej.
6.Dane osobowe będą przechowywane przez okres 5 lat od dezaktywacji konta, zgodnie z przepisami prawa.
7.Ma Pan/i prawo dostępu do swoich danych osobowych, ich poprawiania, przeniesienia, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania.
8.Ma Pan/i prawo do wniesienia sprzeciwu wobec dalszego przetwarzania, a w przypadku wyrażenia zgody na przetwarzanie danych osobowych do jej wycofania. Skorzystanie z prawa do cofnięcia zgody nie ma wpływu na przetwarzanie, które miało miejsce do momentu wycofania zgody.
9.Przysługuje Pani/u prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego.
10.Polskie Radio S.A. informuje, że w trakcie przetwarzania danych osobowych nie są podejmowane zautomatyzowane decyzje oraz nie jest stosowane profilowanie.
Więcej informacji na ten temat znajdziesz na stronach dane osobowe oraz polityka prywatności
Rozumiem
more_horiz
Gospodarka

Polskie meble na prestiżowych targach w USA. Szansa dla rodzimych producentów

Ostatnia aktualizacja: 13.10.2020 13:51
Polscy producenci mebli prezentują swoje produkty na największych targach meblowych w Stanach Zjednoczonych. Siedem polskich marek można znaleźć na narodowej ekspozycji w High Point w Karolinie Północnej. To efekt wspólnej inicjatywy Ogólnopolskiej Izby Gospodarczej Producentów Mebli oraz Polskiej Fundacji Narodowej "European Smart Design from Poland".
Polskie stoisko na targach
Polskie stoisko na targachFoto: TT/Fundacja PFN

Jak powiedział dr Marcin Zarzecki, prezes zarządu Polskiej Fundacji Narodowej, współpraca fundacji z branżą stwarza większe możliwości budowania silnej polskiej marki.

- Międzynarodowa współpraca gospodarcza to twórcze pole do działania dla zaangażowanego mecenasa, jakim jest Polska Fundacja Narodowa. Wspólnie z awangardą branży meblarskiej wypracowaliśmy bardzo konkretny efekt - udział w kilku edycjach największych na świecie targów meblarskich na terenie kompleksu targowo-wystawienniczego w High Point w stanie Karolina Północna - powiedział.

shutterstock warszawa centrum free 1200.jpg
Ekspert: ponowne głębokie spowolnienie gospodarcze raczej nam nie grozi

Prezes PFN dodał, że jest przekonany, iż dzięki targom polskim firmom uda się zwiększyć eksport i zdobyć nowe kontakty w branży.

- Potencjał biznesowy targów w High Point to unikatowa możliwość wzmocnienia rozpoznawalności polskiej marki, bezpośrednie dotarcie do decydentów gospodarczych i politycznych, analityków biznesowych, inwestorów, architektów, segmentów konsumentów itd. Innymi słowy, liczymy na skutki w krótko- i długofalowej perspektywie - powiedział dr Marcin Zarzecki.

Posłuchaj
00:23 zarz.mp3 Marcin Zarzecki jest przekonany, że współpraca z producentami mebli pozwoli wykreować polską markę i w przyszłości zawalczyć o amerykański rynek (IAR)

- Wybraliśmy Stany Zjednoczone, bo to właśnie na tym rynku potrzebujemy zaprezentować firmy z Polski jako silną grupę - mówi cytowany w komunikacie Jan Szynaka, prezes Ogólnopolskiej Izby Gospodarczej Producentów Mebli.

- To także nowy model promocji, który pozwala połączyć potencjał firm z budowaniem wizerunku Polski jako kraju oferującego markowe produkty - dodał.

Szansa dla polskiej branży meblarskiej

Tomasz Wiktorski, współautor koncepcji, powiedział, że uruchomienie projektu to wielki sukces branży meblarskiej i okazja do pokazania, iż możemy skutecznie wchodzić na nowe rynki, łącząc siły i prezentując kompleksową ofertę polskiego meblarstwa.

- Dla sprzedawców w USA Polska stanowi znaczące, potencjalnie główne źródło zaopatrzenia. Od połowy lat 70. amerykańscy nabywcy mocno interesują się Azją, z której importowane są meble w dobrych cenach ze względu na niskie koszty pracy. Jednak wraz z dzisiejszą sytuacją geopolityczną na świecie krajobraz się zmienił. Polski rynek ma natomiast silne atuty, jakimi są styl mebli, cena, materiały, logistyka, obsługa dostaw i wartości, których szukają amerykańscy nabywcy. Tak więc czas jest sprzyjający. Amerykanie mają szansę zyskać źródło mebli, na którym mogą polegać - powiedział Jeff Holmes, amerykański specjalista w obszarze międzynarodowego rynku meblowego.

Targi w High Point to 160 obiektów wystawienniczych w całym mieście. Narodowe stoisko z ofertą 7 polskich producentów mebli (Benix, Black Red White, Gala Collezione, Raw, Szynaka Meble, Vzór i Zieta Studio) czeka na odwiedzających przez 9 dni targów High Point Market - od 13 do 21 października.
Polska jest drugim eksporterem mebli na świecie.

PolskieRadio24.pl, IAR, md

Ten artykuł nie ma jeszcze komentarzy, możesz być pierwszy!
aby dodać komentarz
brak

Czytaj także

Polska żywność odzyskała eksportowe rynki. Rośnie sprzedaż

Ostatnia aktualizacja: 23.09.2020 15:03
W ciągu pierwszych 7 miesięcy roku Polska sprzedała zagranicę żywność o wartości 19,2 mld euro, tj. za kwotę o 6,4 proc. wyższą niż przed rokiem. Polskie produkty trafiają głównie do krajów UE - poinformował KOWR.
rozwiń zwiń

Czytaj także

Eksperci: polski sektor AGD szybko odrabia straty wywołane pandemią

Ostatnia aktualizacja: 24.09.2020 13:29
Jak wskazał Polski Instytut Ekonomiczny, wybuch pandemii COVID-19 radykalnie wpłynął na wyniki branży AGD, która wyrosła na europejskiego lidera w produkcji i eksporcie sprzętu gospodarstwa domowego, w szczególności tzw. dużego AGD.
rozwiń zwiń

Czytaj także

Koronawirus nie pogrążył polskiego eksportu. Nadal notujemy nadwyżkę w obrotach bieżących

Ostatnia aktualizacja: 02.10.2020 13:56
Widoczne w handlu międzynarodowym spowolnienie spowodowane koronawirusem ominie polską gospodarkę - ocenia Polski Instytut Ekonomiczny. Jak wynika z jego raportu, nadal notujemy nadwyżkę w obrotach bieżących, eksport do strefy euro wraca na tory sprzed pandemii, utrzymuje się wysoki poziom eksportu usług, a w lipcu zwiększył się eksport do Niemiec - ważnego partnera gospodarczego naszego kraju.
rozwiń zwiń

Czytaj także

Koronawirus osłabia złotego. Korzystają na tym polscy eksporterzy

Ostatnia aktualizacja: 08.10.2020 12:05
Polski Instytut Ekonomiczny zwraca uwagę, że wrzesień przyniósł istotne osłabienie oraz podwyższoną zmienność walut regionu Europy Środkowo-Wschodniej. Najmocniej osłabiły się lira turecka oraz węgierski forint, istotnie tracił także złoty.
rozwiń zwiń