X
Szanowny Użytkowniku
25 maja 2018 roku zaczęło obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Zachęcamy do zapoznania się z informacjami dotyczącymi przetwarzania danych osobowych w Portalu PolskieRadio.pl
1.Administratorem Danych jest Polskie Radio S.A. z siedzibą w Warszawie, al. Niepodległości 77/85, 00-977 Warszawa.
2.W sprawach związanych z Pani/a danymi należy kontaktować się z Inspektorem Ochrony Danych, e-mail: iod@polskieradio.pl, tel. 22 645 34 03.
3.Dane osobowe będą przetwarzane w celach marketingowych na podstawie zgody.
4.Dane osobowe mogą być udostępniane wyłącznie w celu prawidłowej realizacji usług określonych w polityce prywatności.
5.Dane osobowe nie będą przekazywane poza Europejski Obszar Gospodarczy lub do organizacji międzynarodowej.
6.Dane osobowe będą przechowywane przez okres 5 lat od dezaktywacji konta, zgodnie z przepisami prawa.
7.Ma Pan/i prawo dostępu do swoich danych osobowych, ich poprawiania, przeniesienia, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania.
8.Ma Pan/i prawo do wniesienia sprzeciwu wobec dalszego przetwarzania, a w przypadku wyrażenia zgody na przetwarzanie danych osobowych do jej wycofania. Skorzystanie z prawa do cofnięcia zgody nie ma wpływu na przetwarzanie, które miało miejsce do momentu wycofania zgody.
9.Przysługuje Pani/u prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego.
10.Polskie Radio S.A. informuje, że w trakcie przetwarzania danych osobowych nie są podejmowane zautomatyzowane decyzje oraz nie jest stosowane profilowanie.
Więcej informacji na ten temat znajdziesz na stronach dane osobowe oraz polityka prywatności
Rozumiem
more_horiz
Gospodarka

Ważne zmiany w prawie. Resort rozwoju rusza z cyklem webinariów

Ostatnia aktualizacja: 02.11.2020 10:30
Nowe Prawo zamówień publicznych, ułatwienia w procesie budowlanym, rozwiązania dla branży turystycznej oraz przepisy dotyczące sukcesji firm rodzinnych – to tematy, które będą omawiane podczas webinariów Ministerstwa Rozwoju, Pracy i Technologii. Resort chce dotrzeć do przedsiębiorców z rzetelną wiedzą na temat kluczowych zmian prawnych.
Zdj. ilustracyjne
Zdj. ilustracyjneFoto: Shutterstock

Webinaria będzie można oglądać w poniedziałki, środy i piątki zawsze o godz. 11 na pod tym adresem oraz na kanale YouTube MRPiT.

– Pracujemy razem z przedsiębiorcami po to, aby warunki prowadzenia biznesu w Polsce były coraz lepsze i bardziej przyjazne. Stoją za tym konkretne rozwiązania i o nich chcemy mówić w gronie osób, które mogą z nich realnie skorzystać. Dlatego zapraszam zarówno doświadczonych przedsiębiorców, jak i tych, którzy dopiero wchodzą do świata biznesu, do uczestniczenia w naszych webinariach, w trakcie których eksperci, przedstawiciele administracji publicznej wyjaśnią szczegóły nowych rozwiązań i usprawnień. To będzie prawdziwa pigułka wiedzy – zachęca Jarosław Gowin, wicepremier, minister rozwoju, pracy i technologii.

shutterstock_pfr1200.jpg
Zmiany warunków dla przedsiębiorców korzystających z Tarczy Finansowej PFR. Kolejne branże mogą liczyć na wsparcie



Prawo zamówień publicznych

Reforma PZP została przygotowana po to aby wzmocnić pozycję i zagwarantować lepszą ochronę praw wykonawców i podwykonawców zamówień publicznych. Pozwoli ona zabezpieczyć ich interesy i ochronić przed problemami z płynnością. Ważnym celem nowego PZP ma być również zwiększenie liczby firm, w tym małych i średnich, które startują w przetargach. Rozwiązania te mają również przyczynić się do zwiększenia efektywności wydawania pieniędzy w systemie zamówień publicznych po to, by uzyskiwać jak najlepszej jakości produkty, zamiast kierować się wyłącznie najniższą ceną.


Ułatwienia w procesie budowlanym

Zmiany w procesie budowlanym przeprowadzono po to, aby uprościć i przyspieszyć proces inwestycyjny w budownictwie. Jednym z celów zmian jest deregulacja. Dzięki reformie przepisów znikną absurdy, takie jak konieczność uzyskania pozwolenia na budowę w przypadku instalacji bankomatów, paczkomatów czy innych tego typu urządzeń. Wzmacnia się też stabilność działań inwestora.

Rozwiązania dla branży turystycznej

Przygotowany przez Ministerstwo Rozwoju pakiet rozwiązań dla turystyki to m.in. preferencyjne pożyczki na zwroty wpłat klientów organizatorów turystyki, specjalny fundusz, w którym będą gromadzone pieniądze dla turystów i organizatorów wycieczek za odwołane imprezy turystyczne, postojowe oraz zawieszenie składek ZUS dla całej branży turystycznej.

Sukcesja firm rodzinnych

MRPiT od kilku lat pracuje nad poprawą otoczenia prawnego procesów związanych z sukcesją firm, tak aby zapewnić rozwój przedsiębiorstw z pokolenia na pokolenie. Od początku 2020 r. możliwa jest sukcesja decyzji administracyjnych związanych z przedsiębiorstwem (koncesje, pozwolenia). Dotyczy to sprzedaży albo darowizny firmy, a także powołania tymczasowego przedstawiciela. Będzie on, w przypadku śmierci małżonka przedsiębiorcy wpisanego do CEIDG, wykonywał prawa z jego udziału, mimo że sprawy spadkowe nie zostały jeszcze zakończone przed notariuszem albo w sądzie, a kontynuacja działalności przedsiębiorstwa wymaga współdziałania spadkobierców.

Program webinariów:

    • 2 listopada 2020 r. (poniedziałek), godz. 11 PZP: Najważniejsze zmiany w nowym Prawie zamówień publicznych z perspektywy wykonawców.
    • 4 listopada 2020 r. (środa), godz. 11 Wsparcie dla przedsiębiorców: Turystyczny Fundusz Zwrotów i Turystyczny Fundusz Pomocowy.
    • 6 listopada 2020 r. (piątek), godz. 11 Budownictwo: Rozwój budownictwa mieszkaniowego w filarze społecznym i komunalnym.
    • 9 listopada 2020 r. (poniedziałek), godz. 11 PZP: Regulacje dot. umów w sprawie zamówienia publicznego w nowym pzp ważne dla przedsiębiorców.

PolskieRadio24.pl/PAP/DoS, md

Ten artykuł nie ma jeszcze komentarzy, możesz być pierwszy!
aby dodać komentarz
brak

Czytaj także

E-mikrofirma. Jest nowa wersja aplikacji do składania JPK_VAT z deklaracją

Ostatnia aktualizacja: 30.10.2020 13:00
Od 1 października 2020 r. obowiązuje nowy JPK_VAT z deklaracją. Jeden plik zastąpił składane dotychczas oddzielnie deklaracje VAT-7 lub VAT7K z załącznikami i informację JPK_VAT. Podatnicy mogą wykorzystywać do tego bezpłatne narzędzia udostępnione przez Ministerstwo Finansów: aplikację e-mikrofirma, formularz interaktywny i aplikację Klient JPK_WEB.  
rozwiń zwiń

Czytaj także

"Wszyscy, którzy mogą, muszą pracować zdalnie", apeluje premier i zapowiada zmiany w Tarczy Finansowej

Ostatnia aktualizacja: 30.10.2020 17:05
- Wszyscy urzędnicy administracji publicznej, którzy nie muszą wykonywać pracy stacjonarnie, muszą pracować zdalnie przez najbliższe dwa tygodnie z możliwością przedłużenia - mówił premier Mateusz Morawiecki podczas konferencji prasowej. Zapowiedział również ochronę miejsc pracy oraz ochronę przedsiębiorców przed upadłością.
rozwiń zwiń

Czytaj także

Zmiany warunków dla przedsiębiorców korzystających z Tarczy Finansowej PFR. Kolejne branże mogą liczyć na wsparcie

Ostatnia aktualizacja: 30.10.2020 19:00
Będą zmiany warunków dla przedsiębiorców, którzy skorzystali z pomocy finansowej z Tarczy Finansowej PFR – zapowiedział premier Mateusz Morawiecki. Rząd stara się wspierać kolejne branże dotknięte kryzysem w związku z pandemią.
rozwiń zwiń

Czytaj także

Efektywności pracy zdalnej. Ekspert: nie jest gorsza, a bywa wyższa niż w formie tradycyjnej

Ostatnia aktualizacja: 30.10.2020 20:12
Wielu pracodawców wykorzystało wakacje do usprawnienia pracy zdalnej i może uruchomić dodatkowe rezerwy - powiedział ekspert Konfederacji Lewiatan Robert Lisicki.
rozwiń zwiń