Uwaga na poświąteczne wyprzedaże. Cyberprzestępcy nie próżnują

Po nowym roku trwa okres poświątecznych wyprzedaży, co może wiązać się ze wzmożoną aktywnością cyberprzestępców. Złodzieje kuszą klientów rzekomymi niepowtarzalnymi ofertami, czy promocjami.

2021-01-05, 09:55

Uwaga na poświąteczne wyprzedaże. Cyberprzestępcy nie próżnują
Korzystając ze słabych haseł typu 12345, qwerty lub takich złożonych z imion naszych bliskich, przyjaciół lub zwierząt sami prosimy się o kłopoty - ostrzega ekspert serwisu ChronPESEL.pl Bartłomiej Drozd.Foto: shutterstock.com/oatawa

Posłuchaj

Uwaga na poświąteczne wyprzedaże. Cyberprzestępcy nie próżnują (Tomasz Matusiak/PR1) 2:09
+
Dodaj do playlisty

 

- Uważajmy na to, od kogo kupujemy i w jaki sposób płacimy za zakupy internetowe - ostrzega Mariola Więckowska z kancelarii prawnej LEX DIGITAL. Jak dodaje, na rynku pojawiło się dużo fałszywych stron, oferujących duże przeceny. Strony takie są wyglądem bardzo zbliżone np. do popularnych portali aukcyjnych i internauta bardzo łatwo się może nabrać, przekazując oszustom swoje dane osobowe czy pieniądze.

Przestępcy chętnie działają w serwisach ogłoszeniowych, choćby pod pretekstem sprzedaży nietrafionych prezentów świątecznych - wskazuje natomiast Paweł Pilarczyk z IT biznes.pl. Ekspert radzi, by zawsze starać się skontaktować telefonicznie ze sprzedawcą - to pozwoli nam wyeliminować przynajmniej część oszustów, bo zazwyczaj oni unikają kontaktu telefonicznego.

Powiązany Artykuł

pieniądze oszczędności 1200.jpg
Jak się nie dać oszukać w świecie finansów ? Podajemy przykłady na co trzeba zwracać uwagę

Dwa tygodnie na zwrot

Michał Herde z Federacji Konsumentów przypomina, że towar kupiony przez internet można zwrócić bez podania przyczyny w ciągu 14 dni od jego otrzymania. W tym czasie musimy złożyć oświadczenie o odstąpieniu umowy, a w terminie kolejnych 14 dni musimy zwrócić towar.

Jednak nie wszystkie produkty kupione w sieci można oddać, korzystając z prawa do odstąpienia od umowy. Chodzi tu np. o towary robione na zamówienie czy szybko psującą się żywność.

Eksperci  przypominają, że prawa e-konsumenta są jednolite w całej UE . Problemy z dochodzeniem roszczeń mogą się natomiast pojawić przy zakupach poza Unią, np. w krajach azjatyckich.​

PolskieRadio24.pl, Program 1 Polskiego Radia, Tomasz Matusiak, md

Polecane

REKLAMA

Wróć do strony głównej