GDDKiA przedstawiła plan mniejszych inwestycji na 2021 rok
Przebudowy, remonty, instalowanie sygnalizacji świetlnej czy budowa ścieżek rowerowych. Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad (GDDKiA) ogłosiła właśnie plan mniejszych inwestycji na 2021 rok. Dzięki nim ma się poprawić zarówno komfort jazdy, jak i bezpieczeństwo wszystkich użytkowników dróg.
2021-02-12, 06:30
Do GDDKiA systematycznie napływają prośby o budowę ścieżki rowerowej, instalację sygnalizacji, czy doświetlenie przejść dla pieszych. Brak takich elementów infrastruktury źle wpływa na bezpieczeństwo przede wszystkim tak zwanych niechronionych uczestników ruchu drogowego, którymi najczęściej są piesi i rowerzyści. Takie właśnie inwestycje znalazły się w przedstawionym dziś planie.
Powiązany Artykuł
Kolejny odcinek "Zakopianki" stanie się drogą ekspresową. GDDKiA podpisała umowę
Inwestycje w poprawę bezpieczeństwa
W ramach poprawy bezpieczeństwa planowana jest wymiana nawierzchni, przebudowa skrzyżowań, nowe ronda, sygnalizacje świetlne, a także uspokojenie ruchu, co z reguły robi się, wytyczając wysepki.
W wielu miejscach zbudowane będą chodniki, zatoki autobusowe, doświetlane będą przejścia dla pieszych, ustawione zostaną ogrodzenia, które ochronią pieszych i oddzielą od nich ruch samochodowy. Powstaną także kolejne kilometry dróg rowerowych.
W ramach prac na sieci budowane będą również nowe przejścia dla pieszych, ciągi pieszo-rowerowe i kładki nad drogami.
REKLAMA
Takie inwestycje zaplanowano między innymi na drodze numer 74 w miejscowości Zofianka Górna na Lubelszczyźnie, gdzie powstanie ścieżka rowerowa. W Grajewie na Podlasiu, przy drodze numer 61 powstanie natomiast chodnik i ścieżka rowerowa, a w miejscowości Dusocin w województwie kujawsko-pomorskim drogowcy wybudują chodnik.
Remonty dróg
Z założeń GDDKiA wynika, że w 2021 roku zostaną zakończone remonty około 300 kilometrów dróg, a będzie to kosztować około 350 milionów złotych. Dyrekcja zamierza też ogłosić ponad 100 przetargów na rozbudowę bądź przebudowę istniejącej sieci.
Wśród 103 zadań, 56 będzie dotyczyło przebudowy bądź rozbudowy dróg o łącznej długości prawie 350 kilometrów. Chodzi między innymi o drogę krajową numer 22 na odcinku
Królewo - granica województwa pomorskiego i warmińsko-mazurskiego o długości przekraczającej 10 kilometrów i o odcinek z Buszkowa do granicy województwa pomorskiego i wielkopolskiego. Ten odcinek ma 3 kilometry długości.
REKLAMA
Wśród zadań znalazły się też rozbudowy dróg numer 94 na odcinku Zederman – Jerzmanowice, rozbudowa drogi krajowej nr 74 na odcinku Zamość – Miączyn, rozbudowa drogi krajowej nr 45 na odcinku Praszka - granica województw opolskiego i łódzkiego oraz przebudowa drogi krajowej nr 93 na odcinku Boczów – Torzym.
Powiązany Artykuł
Jaki był rok 2020 w budowie dróg i autostrad?
Plany remontowe
Na ten rok zaplanowano także większe remonty. Prace obejmą między innymi ponad 20-kilometrowy odcinek S11 Poznań – Kórnik w Wielkopolsce, odcinek drogi krajowej numer 68 Koroszczyn - Wólka Dobryńska, 20-kilometrowy odcinek A2 Emilia - Stryków, niemal 3,5 kilometra na S52 Balice - Modlniczka, a także remonty na drogach krajowych numer 68, 39 i 92. Dyrekcja chce też przeprowadzić remonty na ponad 40 mostach.
Zarówno przedstawiciele ministerstwa infrastruktury, jak i sami drogowcy przyznają, że pandemia COVID-19 nie dotknęła branży drogowej i inwestycje są prowadzone zgodnie z planem.
REKLAMA
PR24/IAR/Aleksander Pszoniak/sw
REKLAMA