Zakupy w pandemii. Które branże mają się najlepiej?

Pomimo wielu obostrzeń związanych z prowadzeniem biznesu w obliczu pandemii niektóre branże trzymają się bardzo dobrze. Zmiany zachowań konsumentów i nowe potrzeby społeczeństwa spowodowały niedobory wybranych towarów oraz wzrost ich cen. Które branże najbardziej skorzystały na COVID-19?

2021-03-02, 12:15

Zakupy w pandemii. Które branże mają się najlepiej?
Zdjęcie ilustracyjne. Foto: Shutterstock/Qilin's prance Filmmaker

Maseczki ochronne

Przemysł masek ochronnych jest prawdopodobnie największym wygranym całego okresu pandemii. Według raportu opublikowanego przez Research Dive, globalny rynek masek ochronnych ma przekroczyć 2.467,5 milionów dolarów w okresie prognozy od 2020 do 2027 roku. Dodatkowym czynnikiem przemawiającym za zwiększonym popytem na maseczki jest przewidywany wzrost liczby chorób przewlekłych na całym świecie. Według Światowej Organizacji Zdrowia do 2050 roku 57% populacji będzie cierpiało na jedną lub drugą chorobę przewlekłą. Przewlekłość przynosi ze sobą potrzebę większej liczby procedur chirurgicznych i równoległą potrzebę środków ochrony pacjentów, w tym maseczek. Maski na twarz są podstawowym wymogiem w każdej jednostce chirurgicznej i ich produkcja powinna rosnąć, biorąc pod uwagę powyższe czynniki.

Infographic: Pandemic Accelerates Shift to Online Retail | Statista You will find more infographics at Statista

Rękawice jednorazowe

Globalny popyt na rękawice jednorazowe gwałtownie wzrósł w czasie pandemii COVID-19, która spowodowała ich niedobory i wzrost cen. A obecna fala zakażeń koronawirusem utrzymuje popyt na rękawice na bardzo wysokim poziomie. Choć na końcu tunelu pojawia się światełko w postaci szczepionki, jej podanie będzie wymagało jeszcze większego użycia rękawic. Niedobory i wysokie ceny na rynku rękawic będą nam towarzyszyć poza 2021 rok.

Powiązany Artykuł

shutt laptop1200.jpg
Elektronika w czasie pandemii. Czy kiedyś znowu będzie tańsza?

Największy na świecie producent rękawic gumowych - z siedzibą w Malezji - spodziewa się dwu- lub czterotygodniowego opóźnienia w dostawach po tym, jak ponad 2000 pracowników jego fabryk zostało zarażonych koronawirusem, co zwiększa prawdopodobieństwo jeszcze większych zakłóceń w dostawach podczas pandemii. Malezja jest największym na świecie producentem rękawic gumowych - nitrylowych i lateksowych - odpowiadających za około 60 procent światowego eksportu.

REKLAMA

Elektronika i sprzęt biurowy

Pandemia zmusiła miliony ludzi na całym świecie do stworzenia domowego biura. Stąd urządzenia peryferyjne, które wielu uważałoby za niepotrzebne do zwykłego domowego użytku laptopa, cieszyły się dużym powodzeniem. Narzędzie "COVID-19 Consumer Impact Tracker" firmy Glimpse odnotowało tylko w marcu 2020 roku 160-procentowy wzrost zainteresowania monitorami i 85-procentowy wzrost zainteresowania myszami do laptopów. Popyt na inne przedmioty, które mogą poprawić jakość pracy w domu (klawiatury, mikrofony, routery, biurka, krzesła), dalej utrzymuje się na wysokim poziomie.

Sprzęt fitness

Nie mogąc chodzić na siłownię, wiele osób przenosi siłownię do domu. Na całym świecie zwiększyła się sprzedaż ciężarków, maszyn cardio i innego sprzętu do ćwiczeń, jednocześnie wzrosły ich ceny. Sprzedaż detaliczna sprzętu fitness wzrosła o 130 procent w marcu w porównaniu do ubiegłego roku, według NPD Group. Stackline, firma zajmująca się danymi e-commerce, odnotowała 307-procentowy skok w sprzedaży online sprzętu do ćwiczeń siłowych.
- Nasza sprzedaż w ciągu ostatnich kilku miesięcy bije rekordy - stwierdził Colleen Logan, wiceprezes ds. marketingu marki NordicTrack. Pandemia wspiera zakupy bieżni, rowerów, orbitreków i wioślarzy. Logan mówi, że sprzedaż firmy wzrosła o 600 procent w bieżącym roku podatkowym.

PolskieRadio24.pl/AARP/Biospace/mib

Polecane

REKLAMA

Wróć do strony głównej