Od czerwca możliwe podróże kolejowe z Radomia do Warszawy. PKP PLK przywraca połączenie
Zarządca krajowej sieci zadeklarował, że za dwa miesiące będzie już przygotowany bezpośredni przejazd. Oznacza to, że pasażerowie korzystający z tej trasy nie będą musieli korzystać z zastępczej komunikacji autobusowej. W tej chwili prowadzone są ostatnie prace. Remont tej trasy trwał ponad cztery lata.
2021-04-08, 12:41
Wykonawca deklaruje, że w czerwcu pojadą pociągi z Warszawy do Radomia bez komunikacji zastępczej. Na odcinku między Radomiem a Dobieszynem będzie zapewniony przejazd jednym torem. Od Dobieszyna do Warszawy po dwóch torach.
Powiązany Artykuł
Jaki jest stan bezpieczeństwa na kolei? Urząd Transportu Kolejowego przedstawił nowe dane
Rozbudowa infrastruktury w Radomiu
W tej chwili w Radomiu budowane są nowe wiadukty przy ulicach Kozienickiej, Gołębiowskiej i Energetyków.
Przy wiadukcie na ulicy Kozienickiej tymczasowa kładka dla pieszych i rowerzystów zapewnia komunikacje mieszkańcom, a z drugiej strony pozwala na realizacje prac. Budowane są przyczółki i podpory.
Nowy wiadukt między ulicami Kozienicką i Struga będzie miał dwa przęsła. Przewidziano więcej pasów ruchu - trzy pasy zamiast dotychczasowych dwóch. Z wiaduktu będą windy na nowy przystanek Radom Gołębiów. Przebudowana zostanie kompleksowo obszar kolejowy pod wiaduktem.
Nowy peron będzie wyposażony w wiaty, ławki, gabloty informacyjne i oświetlenie.
REKLAMA
Przy wiadukcie na ulicy Gołębiowskiej zdemontowana została stara betonowa konstrukcja. Już wybudowano nową przeprawę, dostosowaną do kursowania pociągów z prędkością do 160 kilometrów na godzinę.
PKP PLK poinformowały także, że na wiadukcie przy ulicy Energetyków kończą się prace. Gotowa jest konstrukcja obiektu. Wykonawca układa izolację obiektu, która zapewni właściwe odprowadzenie wody po opadach. Rozpoczęły się prace przygotowujące do ułożenia nowych torów. Następnie wywieszana będzie sieć trakcyjna.
Od 14 marca pociągi z Warki w stronę Radomia na odcinku do Dobieszyna jeżdżą dwoma torami. Dwutorowa trasa zwiększa sprawność połączeń i ogranicza niespodziewane przerwy w kursowaniu pociągów. Składy przejeżdżają już nowym mostem kolejowym nad Pilicą.
Podróżni skorzystają z lepszego dostępu do kolei dzięki nowym peronom i zmodernizowanym stacjom i przystankom m.in.: Kruszyna, Wola Bierwiecka, Bartodzieje, Lesiów, Radom Stara Wola. Budowane są nowe konstrukcje peronów. Wykonawca pracuje na odcinku z Dobieszyna do Lesiowa. Z wykorzystaniem specjalistycznego sprzętu na wysokości kilku metrów kończy się rozwieszaniu sieci trakcyjnej. Montowane są urządzenia sterowania ruchem kolejowym. Roboty widać obok torów. Na drogach dojazdowych do przejazdów kolejowo-drogowych układany jest asfalt.
REKLAMA
Powiązany Artykuł
Jak Polska wykorzysta unijne pieniądze? Resort funduszy ujawnia szczegóły planu odbudowy gospodarki
Szybciej z Warszawy do Radomia
Po uzyskaniu wszystkich zgód administracyjnych najszybsze pociągi pasażerskie z Warszawy do Radomia pojadą z prędkością do 160 kilometrów na godzinę, a towarowe z prędkością 120 kilometrów na godzinę. Dzięki temu skróci się czas podróży ze stolicy na południe Mazowsza.
Wartość modernizacji linii tej kolejowej to ponad 645 milionów złotych. Inwestycja jest współfinansowana ze środków Programu Operacyjnego Infrastruktury i Środowiska.
PolskieRadio24.pl, Aleksander Pszoniak, md
REKLAMA