X
Szanowny Użytkowniku
25 maja 2018 roku zaczęło obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Zachęcamy do zapoznania się z informacjami dotyczącymi przetwarzania danych osobowych w Portalu PolskieRadio.pl
1.Administratorem Danych jest Polskie Radio S.A. z siedzibą w Warszawie, al. Niepodległości 77/85, 00-977 Warszawa.
2.W sprawach związanych z Pani/a danymi należy kontaktować się z Inspektorem Ochrony Danych, e-mail: iod@polskieradio.pl, tel. 22 645 34 03.
3.Dane osobowe będą przetwarzane w celach marketingowych na podstawie zgody.
4.Dane osobowe mogą być udostępniane wyłącznie w celu prawidłowej realizacji usług określonych w polityce prywatności.
5.Dane osobowe nie będą przekazywane poza Europejski Obszar Gospodarczy lub do organizacji międzynarodowej.
6.Dane osobowe będą przechowywane przez okres 5 lat od dezaktywacji konta, zgodnie z przepisami prawa.
7.Ma Pan/i prawo dostępu do swoich danych osobowych, ich poprawiania, przeniesienia, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania.
8.Ma Pan/i prawo do wniesienia sprzeciwu wobec dalszego przetwarzania, a w przypadku wyrażenia zgody na przetwarzanie danych osobowych do jej wycofania. Skorzystanie z prawa do cofnięcia zgody nie ma wpływu na przetwarzanie, które miało miejsce do momentu wycofania zgody.
9.Przysługuje Pani/u prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego.
10.Polskie Radio S.A. informuje, że w trakcie przetwarzania danych osobowych nie są podejmowane zautomatyzowane decyzje oraz nie jest stosowane profilowanie.
Więcej informacji na ten temat znajdziesz na stronach dane osobowe oraz polityka prywatności
Rozumiem
more_horiz
Gospodarka

Rekordowo dużo Polaków korzysta z internetu. Zobacz nowe wyniki badań

Ostatnia aktualizacja: 14.07.2021 13:38
W tym roku rekordowy odsetek Polaków korzysta z internetu - poinformował CBOS. Według ostatnich badań przynajmniej raz w tygodniu online jest niemal trzy czwarte dorosłych (73 proc.), czyli o 5 pp. więcej niż przed rokiem.
Zdjęcie ilustracyjne
Zdjęcie ilustracyjneFoto: Shutterstock/Chinnapong

W komunikacie dotyczącym badania "Korzystanie z internetu" CBOS-u czytamy, iż obecność online zależy głównie od wieku, a w mniejszym stopniu także od wykształcenia, które odgrywa rolę w przypadku starszych respondentów.

"Korzystanie z internetu jest niemal powszechne wśród osób poniżej 45 roku życia, a także częste wśród badanych mających od 45 do 54 lat, spośród których trzy czwarte również jest online" - podał CBOS.

ehandel1200.jpg
Polacy polubili e-handel. Już blisko 3/4 z nas kupuje w sieci

"Użytkownicy internetu stanowią dwie trzecie wśród ankietowanych w wieku od 55 do 64 lat. Z kolei offline pozostaje sześciu na dziesięciu badanych mających od 65 do 74 lat i ogromna większość najstarszych ankietowanych (75 lat i więcej)" - dodano w komunikacie.

Rekordowy odsetek internautów

Jak poinformował CBOS, w tym roku rekordowy odsetek Polaków korzysta z internetu. Przynajmniej raz w tygodniu online jest niemal trzy czwarte dorosłych (73 proc.), czyli o 5 pp. więcej niż przed rokiem.

Największy przyrost użytkowników internetu w stosunku do ubiegłego roku nastąpił w grupach od 55 do 64 lat (o 10 pp.), od 65 do 74 lat (o 7 pp.), a także w grupie od 35 do 44 lat (wzrost o 6 pp.).

W grupach wiekowych od 18 do 24 lat, od 25 do 34 lat i od 35 do 44 lat z internetu korzysta odpowiednio 98 proc., 96 proc. i 94 proc. ankietowanych - wynika z badania. W grupie najstarszych respondentów, w wieku 75 lat i starszych, z sieci korzysta zaledwie 13 proc.

"Można zauważyć, że relatywnie najwięcej użytkowników internetu jest wśród badanych mających wyższe wykształcenie, a najmniej - wśród ankietowanych z wykształceniem podstawowym, co jednak w przypadku tej drugiej grupy w znacznym stopniu zdeterminowane jest przede wszystkim starszym wiekiem" - stwierdził CBOS.

Kim są polscy internauci?

Korzystaniu z sieci sprzyja aktywność zawodowa (korzysta z niego 88 proc. pracujących i 54 proc. niepracujących). W grupie osób pracujących najmniej użytkowników internetu jest wśród rolników i robotników (kwalifikowanych oraz niewykwalifikowanych), najwięcej zaś wśród kadry kierowniczej i specjalistów, techników i średniego personelu, pracowników administracyjno-biurowych i prywatnych przedsiębiorców.

"Relatywnie najmniej użytkowników internetu jest na wsi, a zauważalnie więcej niż przeciętnie w dużych - stutysięcznych i większych - miastach" - stwierdził CBOS. Jak wskazano w komunikacie, sytuacja materialna ma mniejsze i raczej niebezpośrednie znaczenie względem korzystania z internetu. Może ona jednak przekładać się na ograniczenie dostępu do sieci, np. ze względu na brak środków na zakup urządzenia czy opłatę abonamentową.

Z badania wynika, że niemal wszyscy użytkownicy internetu (97 proc., tj. 71 proc. ogółu dorosłych) korzystają z sieci bezprzewodowo (na smartfonach, tabletach czy laptopach). W grupie najstarszych użytkowników (65 lat i więcej) bezprzewodowo z sieci korzysta 86 proc. ankietowanych.

Badanie CBOS przeprowadzono w postaci ankiet telefonicznych, bezpośrednich i internetowych na reprezentatywnej, imiennej próbie pełnoletnich mieszkańców Polski wylosowanej z rejestru PESEL w dniach od 7 do 17 czerwca br.


PolskieRadio24.pl, PAP, CBOS, md

Czytaj także

Pracownicy pilnie poszukiwani. Ofert jest więcej niż przed pandemią

Ostatnia aktualizacja: 13.07.2021 07:02
"Czerwiec rozgrzał do czerwoności portale i firmy rekrutacyjne. Liczba opublikowanych w internecie ofert pracy była w ubiegłym miesiącu nawet większa niż w 2019 r." - czytamy we wtorkowej "Rzeczpospolitej".
rozwiń zwiń

Czytaj także

Bezpieczne płatności online. Na co zwracać uwagę?

Ostatnia aktualizacja: 14.07.2021 11:30
Pandemia przyśpieszyła cyfryzację oraz liczbę transakcji zawieranych w sieci. Zwłaszcza w okresie wakacyjnym dokonujemy płatności z drugiego zakątka świata, opłacamy rachunki, częściej kupujemy przez internet. Sprawdzamy, jak ustrzec się przed oszustwami w internecie.
rozwiń zwiń

Czytaj także

Influencerzy na cenzurowanym. Retusz zdjęć ma być oznaczony

Ostatnia aktualizacja: 14.07.2021 13:00
Norwegia wypowiada wojnę influencerom, którzy na zdjęciach przekłamują rzeczywistość. Zdjęcia na portalach społecznościowych, które zostały poddane retuszowi, muszą zostać oznaczone. Wszystko to z powodu skali promocji nierealnych standardów piękna.
rozwiń zwiń