X
Szanowny Użytkowniku
25 maja 2018 roku zaczęło obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Zachęcamy do zapoznania się z informacjami dotyczącymi przetwarzania danych osobowych w Portalu PolskieRadio.pl
1.Administratorem Danych jest Polskie Radio S.A. z siedzibą w Warszawie, al. Niepodległości 77/85, 00-977 Warszawa.
2.W sprawach związanych z Pani/a danymi należy kontaktować się z Inspektorem Ochrony Danych, e-mail: iod@polskieradio.pl, tel. 22 645 34 03.
3.Dane osobowe będą przetwarzane w celach marketingowych na podstawie zgody.
4.Dane osobowe mogą być udostępniane wyłącznie w celu prawidłowej realizacji usług określonych w polityce prywatności.
5.Dane osobowe nie będą przekazywane poza Europejski Obszar Gospodarczy lub do organizacji międzynarodowej.
6.Dane osobowe będą przechowywane przez okres 5 lat od dezaktywacji konta, zgodnie z przepisami prawa.
7.Ma Pan/i prawo dostępu do swoich danych osobowych, ich poprawiania, przeniesienia, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania.
8.Ma Pan/i prawo do wniesienia sprzeciwu wobec dalszego przetwarzania, a w przypadku wyrażenia zgody na przetwarzanie danych osobowych do jej wycofania. Skorzystanie z prawa do cofnięcia zgody nie ma wpływu na przetwarzanie, które miało miejsce do momentu wycofania zgody.
9.Przysługuje Pani/u prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego.
10.Polskie Radio S.A. informuje, że w trakcie przetwarzania danych osobowych nie są podejmowane zautomatyzowane decyzje oraz nie jest stosowane profilowanie.
Więcej informacji na ten temat znajdziesz na stronach dane osobowe oraz polityka prywatności
Rozumiem
more_horiz
Gospodarka

UOKiK zbada, jak banki chronią nasze pieniądze

Ostatnia aktualizacja: 19.07.2021 10:42
Prezes UOKiK Tomasz Chróstny wszczął postępowania wyjaśniające, w których sprawdzi, jak banki rozpatrują reklamacje konsumentów związane z kradzieżą pieniędzy z konta oraz jakie stosują mechanizmy uwierzytelniania transakcji - poinformował w komunikacie UOKiK.
Zdjęcie ilustracyjne
Zdjęcie ilustracyjneFoto: Shutterstock

Jak informuje UOKiK wezwania do przedstawienia wyjaśnień i przekazania dokumentów w tych sprawach zostały wysłane do 18 banków.

W komunikacie wskazano, że w ostatnim czasie do Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów trafia coraz więcej skarg od konsumentów dotyczących kradzieży pieniędzy z konta lub zaciągnięcia zobowiązania na ich dane. Problemem jest utrata oszczędności oraz nieuznawanie reklamacji przez banki. Zgłoszenia dotyczą np. podszywania się przez oszustów pod pracownika infolinii banku lub wykorzystywania fałszywej strony internetowej banku czy oprogramowania szpiegującego w celu wyłudzenia danych konsumenta.


-Uznałem za konieczne sprawdzić, jak banki zabezpieczają pieniądze swoich klientów w takich sytuacjach i czy rzetelnie rozpatrują tego typu reklamacje. Dlatego wszcząłem postępowania wyjaśniające względem 18 banków, w ramach których zweryfikujemy, jaka jest skala problemu, jak kształtują się wewnętrzne procedury w poszczególnych bankach, jaki procent reklamacji rozpatrywany jest pozytywnie oraz czy banki zawiadamiają organy ścigania - powiedział cytowany w komunikacie prezes UOKiK Tomasz Chróstny.

shutt waluty 1200.jpg
Trudne inwestycje na rynku walutowym. KNF: ponad 3/4 inwestujących poniosło stratę

Pod lupą kilkanaście banków

UOKiK podał, że postępowania wyjaśniające dotyczą następujących banków: Alior Bank, Bank Handlowy w Warszawie, Bank Millennium, Bank Ochrony Środowiska, Bank Pocztowy, Bank Polska Kasa Opieki, BNP Paribas Bank Polska, Credit Agricole Bank Polska, DnB Bank Polska, Getin Noble Bank, ING Bank Śląski, mBank, Nest Bank, Plus Bank, Powszechna Kasa Oszczędności Bank Polski, Santander Bank Polska, Santander Consumer Bank, Toyota Bank Polska.

“Konsumencie, jeśli oszuści wykonywali nieautoryzowane transakcje z twojego konta, jak najszybciej skontaktuj się z bankiem za pośrednictwem oficjalnej infolinii. Zgłoś taką transakcję, zmień dane do logowania do aplikacji bankowej i bankowości elektronicznej oraz zastrzeż kartę. Na powiadomienie instytucji finansowej masz 13 miesięcy, ale im wcześniej to zrobisz, tym lepiej. Następnie zawiadom policję” - radzi UOKiK.

PolskieRadio24.pl, PAP, UOKiK, md

Czytaj także

W pandemii oszuści nie próżnują. Co piąty z nas mógł im przekazać wrażliwe dane

Ostatnia aktualizacja: 15.07.2021 07:51
Co 4. Polak deklaruje, że w pandemii rozmawiał przez telefon z osobą, która prosiła o podanie m.in. nr PESEL lub danych do logowania w e-bankowości; ponad 18 proc. osób przyznaje, że mogło podać takie informacje oszustom - wynika z badania serwisu ChronPESEL.pl i Krajowego Rejestru Długów.
rozwiń zwiń

Czytaj także

Trudne inwestycje na rynku walutowym. KNF: ponad 3/4 inwestujących poniosło stratę

Ostatnia aktualizacja: 15.07.2021 12:49
Aż 77,7 proc. aktywnych klientów poniosła stratę na transakcjach na rynku walutowym w 2020 roku. Średni wynik na inwestycjach na Foreksie był w ubiegłym roku ujemny i wyniósł -12 693 zł – poinformowała Komisja Nadzoru Finansowego.
rozwiń zwiń

Czytaj także

Spłaciłeś kredyt przed czasem? Sprawdź, czy w banku nie czeka na ciebie zwrot prowizji

Ostatnia aktualizacja: 19.07.2021 08:25
Komisja Nadzoru Finansowego zbadała, jak banki rozliczają się z klientami z tytułu zwrotu prowizji od wcześniej spłaconych kredytów konsumpcyjnych. Okazało się, że niemal każdy z przebadanych banków miał na rachunkach technicznych środki, które czekały na odbiór przez klientów.
rozwiń zwiń