Czy pandemia wpłynęła na handel w internecie? Zobacz najnowszy raport
Polacy chętnie robią zakupy przez internet, 34 proc. badanych decyduje się na to kilka razy w miesiącu. Polacy w sieci wydają średnio ponad 230 zł miesięcznie, najczęściej kupowane są produkty trwałe - wynika z badania przeprowadzonego na zlecenie Grupy Muszkieterów.
2021-09-22, 13:03
Z badania przeprowadzonego na zlecenie Grupy Muszkieterów wynika, że Polacy wydają średnio 230,77 zł na artykuły spożywcze online miesięcznie, a ponad połowa z nich przeznacza nawet do 20 proc. swojego miesięcznego budżetu na tę kategorię w sieci.
Kupujemy w internecie coraz częściej z powodu pandemii
Konsumenci niezmiennie podkreślają, że pandemia wywarła wpływ na ich nawyki w tym zakresie, aż 61 proc. przyznaje, że obecnie decyduje się na internetowe zakupy spożywcze jeszcze częściej.
Powiązany Artykuł

Handel internetowy w natarciu: w 2025 r. obejmie już jedną piątą sprzedaży w Polsce
O kupowaniu w sieci decyduje wygoda, oszczędność czasu
W przypadku produktów spożywczych na pierwszym miejscu wśród czynników wpływających na podjęcie decyzji zakupowej ankietowani wskazywali wygodę. Ze względu na oszczędność czasu oraz wygodną dostawę, zakupy w sieci wybiera 54 proc. Polaków. Jako trzeci z najważniejszych czynników wymieniano możliwość zrobienia zakupów o dowolnej porze dnia (51 proc.).
W sieci nie kupujemy raczej produktów o krótkim okresie przydatności
Kupując przez internet badani najczęściej decydują się na produkty o dłuższym terminie przydatności – 73 proc. z nich wybiera herbaty lub kawy, 58 proc. przyprawy, a 47 proc. produkty sypkie, takie jak kasze czy makarony.
Wśród rzadziej wybieranych są produkty świeże, takie jak pieczywo (13 proc.), wyroby garmażeryjne (11 proc.) czy ryby (11 proc.).
Powiązany Artykuł

Polacy polubili e-handel. Już blisko 3/4 z nas kupuje w sieci
Jedna trzecia kupujących zaopatruje się przez internet w nocy
30 proc. ankietowanych deklaruje, że kupuje produkty spożywcze przez internet kilka razy w miesiącu, a minimum raz w tygodniu robi to 24 proc. z nich. Dzień dokonywania zakupów nie jest stały, ponad 60 proc. badanych robi je w zależności od sytuacji. Natomiast ponad jedna trzecia badanych (36 proc.) kupuje online w porze wieczornej.
Jak wynika z badania, aż 85 proc. Polaków zakupy spożywcze w sieci najczęściej robi będąc w domu. 69 proc. badanych korzysta w tym celu z komputera oraz strony internetowej sklepu.
O wyborze sklepu internetowego decyduje najczęściej poziom cen
Badanie pokazało, że najważniejszy czynnik wpływający na decyzję o ponownym zakupie w danym sklepie internetowym decyduje poziom cen. Ponad połowa ankietowanych (53 proc.) wskazała również, że zwraca uwagę na szerokość asortymentu. Dodatkowo, 61 proc. przyznaje, że w przypadku gdy wybrany przez nich produkt jest niedostępny, chętnie akceptują oferowane przez sklep zamienniki.
Powiązany Artykuł

Jak zwracać żywność kupioną online?
- Mimo iż wśród niektórych klientów branży spożywczej preferowanym modelem pozostają tradycyjne zakupy, a wraz ze zniesieniem obostrzeń część z nich wróciła do sklepów, widzimy istotną zmianę w trendach wywołaną pandemią koronawirusa. Polacy dostrzegli korzyści internetowych zakupów spożywczych, a my odpowiadamy na ich potrzeby - podsumował badanie kierownik działu e-commerce Intermarché Piotr Szczerba.
Raport Jak kupuje polski konsument? Trendy e-commerce w zakupach z kategorii spożywczej oraz „dom i ogród” został przygotowany na zlecenie Grupy Muszkieterów przez Havas Media w sierpniu 2021 roku. Badanie zostało przeprowadzone na ogólnopolskim internetowym panelu badawczym na reprezentatywnej próbie osób powyżej 25 roku życia (CAWI, N=1098).
PAP, jk