Nie zawsze znajdziemy taki prezent, jaki chcemy. Pandemia wciąż negatywnie wpływa na handel
Przez globalne problemy z zerwanymi łańcuchami dostaw sklepy w Polsce borykają się z brakami towarów i opóźnieniami w zaopatrzeniu. To wyzwanie dla ruszającego właśnie szczytu sprzedażowego – wskazuje w czwartkowym wydaniu "Rzeczpospolita”.
2021-11-04, 07:51
Gazeta zauważa, że dla branży handlowej rusza okres prawdziwych żniw. Zaczyna się już 11 listopada (od znacznie mniej popularnego niż w Azji tzw. Dnia Singla), a kulminacja przypada z końcem miesiąca, podczas Black Friday (26 listopada) i Cyber Monday (29 listopada). Kolejny, tradycyjny już boom zakupowy to czas przed świętami Bożego Narodzenia. Ale najlepsze dwa miesiące w roku dla wielu sprzedawców tym razem to potężne wyzwanie, a co za tym idzie, i dla konsumentów.
Powiązany Artykuł
![samochody1200.jpg](http://static.prsa.pl/images/527b1cc6-f440-482e-b7ed-5551ebf065ab.jpg)
Rynek motoryzacyjny wraca do gry: mimo pandemii tegoroczna sprzedaż większa niż rok wcześniej
Święty Mikołaj może mieć problem
Jak czytamy, w tym roku wielu z nas nie ma co liczyć na wymarzony prezent – zerwane łańcuchy dostaw, będące pokłosiem pandemii, sprawią, że Święty Mikołaj będzie musiał kupować akurat to, co jest na półkach, a nie to, co chcemy.
"Kłopot dotyczy głównie sprzętów elektronicznych (z uwagi na braki chipów). Już dziś coraz więcej e-sklepów doświadcza problemów z dostępnością towaru, a – jak ostrzegają eksperci – najbardziej konsekwencje zakłóceń odczują małe i średnie podmioty" - napisano.
PolskieRadio24.pl, PAP, Rzeczpospolita, md
REKLAMA