Chaos na europejskich lotniskach. LOT monitoruje sytuację i reaguje na bieżąco
PLL LOT na bieżąco monitorują sytuację na europejskich lotniskach. W przypadku ograniczenia przepustowości danego portu, rozkład lotów zostanie dostosowany do jego możliwości operacyjnych - poinformowało biuro prasowe LOT. Lotnisko Chopina nie zauważa większych problemów dotyczących obsługi pasażerów.
2022-06-18, 13:07
Media od kilku dni informują o problemach z obsługą podróżnych na europejskich lotniskach m.in. w Holandii, Niemczech czy Portugalii. PLL LOT na bieżąco monitoruje sytuację w europejskich portach lotniczych. Jak dodano w komunikacie przewoźnika, w związku z ograniczoną przepustowością lotniska w Amsterdamie wybrane rejsy LOT zostały odwołane.
"Pasażerowie otrzymali informację oraz możliwość zmiany rezerwacji" - zapewniono.
Wpadki podczas odprawy
Od kilku tygodni trwa zamieszanie na lotnisku Schiphol w Amsterdamie, gdzie kolejki do kontroli bezpieczeństwa ustawiają się poza budynek terminala. Swoje loty odwołał m.in KLM.
Chaos panuje także na niemieckich lotniskach, gdzie są odwoływane loty, niekończące się kolejki w punktach kontroli bezpieczeństwa, wpadki podczas odprawy. Według niemieckich mediów jedną z przyczyn tej sytuacji jest zbyt mała liczba pracowników na lotniskach. Niemiecka Lufthansa zapowiedziała, że w lipcu usunie z rozkładu 900 połączeń z lotnisk w Monachium i we Frankfurcie nad Menem.
REKLAMA
Podobnie jest na lotnisku w Lizbonie, chaos spowodowany jest niedoborem pracowników Urzędu ds. Cudzoziemców i Granic. Pasażerowie są zmuszeni do oczekiwania na odprawę paszportową w kilkugodzinnych kolejkach.
Także Francja boryka się z brakiem personelu w sektorze lotniczym, kolejki podróżnych są m.in. na paryskim lotniska Roissy-Charles de Gaulle.
"Nie zauważamy większych problemów"
Dyrektor największego portu w Polsce, czyli Lotniska Chopina, Piotr Czech podkreślił, że ruch na warszawskim lotnisku sukcesywnie wraca do poziomu sprzed pandemii, a port z dnia na dzień odprawia coraz więcej pasażerów.
- Aktualnie nie zauważamy większych problemów, jeśli chodzi o obsługę pasażerów w terminalu, a w szczególności w zakresie kontroli bezpieczeństwa. Jeśli sytuacja tego wymaga, nasze służby reagują na bieżąco i kontaktują się z agentami obsługi naziemnej, służbami państwowymi w sprawie zniwelowania pojawiającego się spiętrzenia - poinformował Piotr Czech.
REKLAMA
Lotnisko Chopina obsłużyło w maju tego roku ponad 1,25 mln pasażerów - wynik ten stanowi 76 proc. liczby pasażerów z maja 2019 roku ostatniego przed pandemią. Jak podał port, maj był pierwszym w 2022 roku miesiącem, w którym liczba pasażerów na stołecznym lotnisku przekroczyła milion. W porównaniu z kwietniem to więcej o 32 proc.
PR24.pl, PAP, DoS
REKLAMA