Teraz firma też musi być lojalna
Sąd Najwyższy w precedensowym wyroku uznał, że sądy mogą badać zapisy wzorców tzw. programów lojalnościowych pod kątem ich zgodności z prawami konsumentów.
2011-01-26, 08:52
"Rzeczpospolita" wyjaśnia, że rozstrzygnięcie Sądu Najwyższego oznacza w praktyce, że klienci będą mogli skarżyć do Sądu Ochrony Konkurencji i Konsumentów warunki wszystkich programów lojalnościowych. Mogą też się zwrócić o to np. do powiatowego rzecznika praw konsumentów. Według dziennika jeżeli sąd uzna jakieś postanowienia danego regulaminu za niedozwolone, będzie to równoznaczne z zakazem ich stosowania przez wszystkich przedsiębiorców.
Cezary Banasiński z Wydziału Prawa i Administracji Uniwersytetu Warszawskiego powiedział "Rzeczpospolitej", że wyrok ten ma przełomowe znaczenie - będzie pełnił funkcję prewencyjną wobec przedsiębiorstw, które posługują się programami lojalnościowymi.
tk
REKLAMA