Polskie Radio coraz lepiej wypełnia misję
Mimo spadku wpływów z abonamentu radiowo-telewizyjnego, Polskie Radio realizuje swoją misję - zapewniał podczas posiedzenia senackiej komisji kultury i środków przekazu prezes spółki Jarosław Hasiński.
2011-02-23, 09:24
Posłuchaj
Przewidywane wpływy z abonamentu w tym roku szacuje się na 400 milionów złotych. Prezes Hasiński poinformował też, że Polskie Radio w całości jest już scyfryzowane - od produkcji do emisji. Programów można słuchać nie tylko za pośrednictwem tradycyjnych radioodbiorników, ale i poprzez internet. Uruchomiliśmy 85 kanałów na 85-lecie radia, które są zgromadzone na portalu internetowym Polskiego Radia - mówił Jarosław Hasiński.
Prezes Hasiński dodał, że do końca kwietnia Polskie Radio zamierza mieć 100 kanałów tematycznych. 1 marca ruszą dwa, poświęcone Janowi Pawłowi II.
Polskie Radio realizuje misję kulturalną i edukacyjną, poza tym przygotowuje program dla zagranicy. Nadawany jest też program na teren Białorusi i Ukrainy - referował prezes Hasiński. Poinformował też, że w styczniu tego roku Zarząd Polskiego Radia zawarł nową umowę gwarantującą nadawanie programu na terenie Ukrainy.
Prezes mówił też o konieczności poprawienia ściągalności abonamentu radiowo-telewizyjnego. Roczny abonament za posiadanie odbiornika radiowego i telewizyjnego to 188 złotych i 30 groszy.
IAR/tk
REKLAMA