Ilu Polaków ma smartfony? Wynik zaskakuje
Smartfony ma 97 proc. Polaków - wynika z opublikowanego w czwartek badania firmy Deloitte. Jak podano, co drugi polski użytkownik smartfona posiada urządzenie w technologii 5G.
2024-01-25, 18:35
Zgodnie z badaniem "Consumer Signals" przeprowadzonym przez Deloitte, smartfony stanowią 97 proc. wszystkich rodzajów telefonów mobilnych. Wyniki badań pokazują też rosnącą popularność technologii sieci 5G, umożliwiającej szybszą transmisję danych w porównaniu do sieci poprzednich generacji.
"Już co drugi polski użytkownik smartfona posiada urządzenie właśnie w technologii 5G" - informuje firma doradcza.
Czy technologia 5G zmienia użytkowników?
Dostęp do sieci 5G nie wpłynął znacząco na nawyki użytkowników urządzeń mobilnych - poinformowali autorzy badania. Respondenci zapytani o to, czy posiadanie urządzenia 5G sprawia, że częściej korzystają z mediów społecznościowych i platform streamingowych czy korespondują z bliskimi, najczęściej odpowiadali, że częstotliwość tego typu czynności nie uległa zmianie.
Jak poinformował Deloitte, największą różnicę widać w kategorii oglądania transmisji na żywo: czterech na dziesięciu badanych stwierdziło, że robi to częściej, niż gdy posiadali urządzenia poprzednich generacji.
REKLAMA
Na pytanie, czy kolejnym telefonem będzie smartfon 5G, 38 proc. uczestników ankiety odpowiedziało twierdząco, a 41 proc. nie ma zdania w tej sprawie.
Zapytany o przyczynę braku chęci zmiany urządzenia na nowsze, co drugi badany odpowiedział, że wszystkie czynności może wykonywać na telefonie nieposiadającym dostępu do 5G, co piąty nie ma zdania na ten temat, a 17 proc. uważa smartfony 5G za zbyt drogie.
Konsumenci nie wykorzystują wszystkich funkcji 5G?
Ekspert Deloitte Sławomir Lubak zwrócił uwagę, że chociaż technologia 5G jest coraz popularniejsza wśród polskich konsumentów, to świadomość wszystkich możliwości, jakie dają tego typu urządzenia, jest relatywnie niska.
- Co więcej, wśród wielu osób panuje przekonanie, że smartfony 5G są zbyt drogie, co stanowi ważny sygnał dla dystrybutorów tego typu urządzeń - poinformował Lubak.
REKLAMA
Jego zdaniem kampanie informacyjne, w połączeniu z rozsądną polityką cenową mogą "pomóc zwiększyć zainteresowanie konsumentów tego typu rozwiązaniami i docelowo przynieść dodatkowe korzyści firmom z branży telekomunikacyjnej".
Jak przeprowadzono badanie?
Najnowsza wersja badania została przeprowadzona pod koniec grudnia 2023 r. Była to 50. edycja przeprowadzona globalnie i 41., w której wzięli udział konsumenci z Polski.
W sumie eksperci Deloitte przebadali mieszkańców 19 krajów; oprócz Polski, byli to obywatele: Arabii Saudyjskiej, Australii, Brazylii, Kanady, Chin, Holandii, Hiszpanii, Francji, Niemiec, Indii, Japonii, Meksyku, RPA, Korei Południowej, Włoch, Wielkiej Brytanii, Stanów Zjednoczonych i Zjednoczonych Emiratów Arabskich.
PR24/PAP/sw
REKLAMA
REKLAMA