"Karta 360 stopni". Nowy pomysł resortu finansów na uproszczenie relacji z Urzędem Skarbowym
Resort finansów pracuje nad "kartą 360 stopni" dla przedsiębiorców, która ma usprawnić kontakt na linii podatnik-urząd skarbowy. Wiceszefowa MF przekazała, że w wyniku analiz przygotowano "mapę podróży klienta po urzędzie skarbowym", która ma za zadanie zbadać zadowolenie petentów.
2024-05-09, 09:07
Jak poinformowała wiceminister finansów Małgorzata Krok, przygotowywana jest "karta 360 stopni" przeznaczona dla firm, która ma umożliwić pracownikowi urzędu skarbowego wgląd w sytuację podatkową przedsiębiorcy, w celu wcześniejszego zlokalizowania ewentualnych braków w dokumentach czy potrzeby aktualizacji danych.
Aplikacja mobilna i chatboty
- Ma to za zadanie zminimalizować konieczność podejmowania samodzielnych działań przez klienta - wyjaśniła Małgorzata Krok.
Wiceminister podkreśliła, że celem zmian ma być ograniczenie konieczności odwiedzania urzędów. - W tym celu planowane jest stworzenie aplikacji mobilnej, jak również rozwój chatbotów, które miałyby odpowiadać na podstawowe pytania zainteresowanych - przekazała Małgorzata Krok.
"Mapa podróży klienta"
Przedstawicielka resortu finansów zwróciła ponadto uwagę, że na usprawnienie relacji przedsiębiorca-urząd skarbowy ma wpłynąć także ograniczenie kontroli skarbowych. Jak poinformowała w pierwszym kwartale 2024 r. przeprowadzono o 13 proc. mniej takich kontroli wobec analogicznego okresu ubiegłego roku.
REKLAMA
Wiceminister krok poinformowała również, że na podstawie analiz przygotowano "mapę podróży klienta po urzędzie skarbowym", która ma za zadanie zbadać zadowolenie petentów. Dodała, że był to rodzaj badania, które miało pokazać, na którym etapie wizyty w US pojawia się najwięcej pytań, wątpliwości osób przychodzących do urzędu.
PAP/DoS
REKLAMA