Ekofizyka, czy marketing interaktywny, oto jest pytanie

2011-04-18, 07:39

Ekofizyka, czy marketing interaktywny, oto jest pytanie
. Foto: fot. sxc.hu

W nowym roku akademickim uczelnie szykują dziesiątki nowych kierunków i specjalizacji.

Wśród nich ekofizykę, energetykę jądrową, marketing interaktywny, a nawet obsługę terminali LNG. W ten sposób uczelnie chcą wyjść naprzeciw zapotrzebowaniom rynku. "Dziennik Gazeta Prawna" przeprowadził na ten temat sondę w kilkudziesięciu szkołach wyższych. Uczelnie zapewniają, że decydują się na otwarcie nowych kierunków po badaniach rynku pracy i konsultacjach z dużymi firmami.

Dlatego na przykład krakowska Akademia Górniczo-Hutnicza, podobnie jak Uniwersytet Śląski czy Warszawski, rusza z nowym kierunkiem - energetyką jądrową. Za dziesięć lat może zostać uruchomiona pierwsza siłownia nuklearna w Polsce, tymczasem specjalistów w tej dziedzinie nie ma nad Wisłą w ogóle - pisze "Dziennik Gazeta Prawna". Gazeta dodaje, że tworząc nowe kierunki studiów, uczelnie szykują się do prawdziwego wyścigu po studentów. Do szkół wyższych właśnie zaczyna wkraczać niż demograficzny. W 2015 roku liczba studentów może spaść nawet o jedną trzecią.

 

ab

Polecane

Wróć do strony głównej