Polacy kupują jak szaleni
Nastroje konsumenckie od początku roku były słabe. W I kwartale ewidentnie spadały. Jednak w kwietniu coś drgnęło. Wiosna obudziła optymizm wśród konsumentów.
2011-04-27, 11:20
Nastroje konsumentów mierzy się dwoma wskaźnikami. Jeden opisuje dotychasowe nastawienie - BWUK (biążący wskaźnik ufjność konsumenckiej). Drugi przewiduje ich zmianę w najbliższym czasi - WWUK (wyprzedzający wskaźnik ufności konsumenckiej).
- Zaobserwowane w I kwartale 2011 r. znaczne pogorszenie nastrojów konsumenckich było wynikiem pogorszenia się wszystkich badanych wskaźników - podał GUS w komunikacie.
REKLAMA
W I kwartale bieżącego roku BWUK spadł o 6,4 pkt proc. wobec IV kwartału zeszłego roku, do -25,5 pkt. proc. Wskaźnik przewidujący WWUK także zmalał - o 4,5 proc. wobec poprzedniego kwartału do -31,1 pkt proc.
Wiosna na plus
Wraz z nadchodzącą wiosną nastroje się jednak polepszył, a Polacy spodziewają się nawet, że będzie jeszcze lepiej.
REKLAMA
W kwietniu bowiem bieżący wskaźnik nastrojów konsumenckich podniósł sie o 2,2 pkt proc. względem lutego. Zaś wskaźnik wyprzedzający miał się także lepiej - o 4,3 pkt proc.
tk
REKLAMA