Dwa odcinki S19 na Lubelszczyźnie. GDDKiA podpisała umowy

Już niedługo rozpocznie się budowa dwóch odcinków trasy ekspresowej S19 w województwie lubelskim. Drogowcy podpisali właśnie umowę na wykonanie fragmentów tej trasy z Lubartowa do Kocka oraz z Kocka do Radzynia Podlaskiego. Trasa S19 na tych odcinkach będzie fragmentem międzynarodowego szlaku Via Carpatia.  

2022-09-15, 12:40

Dwa odcinki S19 na Lubelszczyźnie. GDDKiA podpisała umowy
Droga ekspresowa S19 to element międzynarodowego szlaku Via Carpatia, łączącego Europę Północną i Południową. W Polsce trasa ta będzie miała ponad 700 km długości.Foto: shutterstock.com/Nahlik

Odcinek z Radzynia Podlaskiego do Kocka będzie miał ponad 18 kilometrów długości. Jego budowa ma kosztować ponad 626 milionów złotych. O wykonanie tych prac starało się siedem firm, a GDDKiA wybrała ostatecznie przedsiębiorstwo Polaqua.

Trasa na tym odcinku zostanie wybudowana w śladzie istniejącej dziś drogi krajowej numer 19. Będzie miała jednak zupełnie inny, lepszy standard odpowiadający trasom ekspresowym. W ramach tej inwestycji zaplanowano także dwa Miejsca Obsługi Podróżnych, mosty oraz wiadukty, przejścia dla dużych i małych zwierząt oraz drogi dojazdowe i lokalne.

Lubartów-Kock

Drugi odcinek, na który została właśnie podpisana umowa, to fragment z Lubartowa do Kocka. Będzie miał on prawie 16 kilometrów długości, a jego budowa ma pochłonąć prawie 390 milionów złotych. Początkowo za budowę tego odcinka miała być odpowiedzialna firma Strabag. Pierwotnie to właśnie ona wygrała przetarg organizowany przez GDDKiA. Jednak po odwołaniach innych uczestników, został on unieważniony. Zwycięzcą nowego rozdania było konsorcjum, któremu przewodzi firma Ruabu.

Odcinek o długości ok. 15,8 kilometra, między końcem obwodnicy Kocka i Woli Skromowskiej, a węzłem Lubartów Północ, przebiegać będzie w około 70 proc. nowym śladem, głównie terenami rolnymi. Na początkowym fragmencie – około trzech kilometrów, pobiegnie istniejącym korytarzem drogi krajowej numer 19.

REKLAMA

Na wysokości jeziora Kunów powstanie węzeł Firlej. Następnie trasa od wschodniej strony ominie miasto i jezioro Firlej, a także okoliczne lasy. Na pozostałym obszarze droga pobiegnie równolegle do istniejącej DK 19. Przed Lubartowem zaplanowano dwa Miejsca Obsługi Podróżnych - MOP Mieczysławka oraz MOP Wola Lisowska.

Nowe wiadukty i kładki

W ramach zadania powstaną także między innymi drogi obsługujące przyległe tereny, wiadukty, kładki, przejścia dla małych, średnich oraz dużych zwierząt, ekrany akustyczne oraz ogrodzenie drogi. Zasadnicze prace związane z budowę drogi powinny się rozpocząć w przyszłym roku, a zakończyć w 2025 roku.

Droga ekspresowa S19 to element międzynarodowego szlaku Via Carpatia, łączącego Europę Północną i Południową. W Polsce trasa ta będzie miała ponad 700 km długości i przebiegać będzie przez województwa: podlaskie, mazowieckie, lubelskie i podkarpackie. Cały polski odcinek tej trasy będzie miał parametry drogi ekspresowej.

 

REKLAMA


PR24/Aleksander Pszoniak/IAR/sw

Polecane

REKLAMA

Wróć do strony głównej