Orlen zmienia oznakowanie przejętych stacji Lotosu. Koncern nie zamierza likwidować żadnej z nich
PKN Orlen planuje zakończyć w styczniu 2023 r. zmianę barw firmowych około 100 stacji paliw przejętych od Lotosu. Zgodnie z deklaracjami koncern nie planuje likwidacji żadnych stacji Lotosu ze względu na lokalizację w pobliżu placówek Orlenu.
2022-09-21, 08:38
"Kwestia konkurencyjności stacji Lotosu i Orlenu została już przeanalizowana przez Komisję Europejską. Na tej podstawie KE określiła liczbę stacji, które mogą pozostać w Grupie Orlen. Dlatego koncern nie planuje likwidacji żadnych stacji Lotosu ze względu na lokalizację w pobliżu placówek Orlenu. Docelowo przejęte stacje Lotosu będą miały taką samą ofertę, jak pozostałe stacje w sieci Orlen" - poinformował PKN Orlen.
Rozwój przede wszystkim za granicą
W komunikacie koncern podkreślił, że stawia na rozwój segmentu detalicznego.
"Do 2030 roku w regionie pod polską marką Orlen będzie działać co najmniej 3,5 tysiąca stacji. Rozwój sieci Grupy Orlen będzie mieć miejsce przede wszystkim za granicą - udział stacji zagranicznych w całej sieci wzrośnie z 37 proc. do powyżej 45 proc." - czytamy.
PKN Orlen zabiegając o przejęcie Grupy Lotos, 12 stycznia tego roku przedstawił Komisji Europejskiej tzw. środki zaradcze, umożliwiające fuzję. Mają one uchronić polski rynek paliw i rynek rafineryjny przed monopolem. Płocki koncern poinformował wówczas, że węgierski MOL przejmie 417 stacji paliw sieci Lotos znajdujących się na terenie Polski za kwotę 610 mln dolarów. Orlen natomiast kupi od MOL 144 stacje paliw na Węgrzech oraz 41 stacji paliw na Słowacji za ok. 229 mln euro.
REKLAMA
Z danych Polskiej Organizacji Handlu i Przemysłu Naftowego na koniec czerwca 2022 r. wynika, że do Grupy Lotos należały 522 stacje paliw.
Więcej stacji paliw w Polsce
PKN Orlen informował, że na koniec drugiego kwartału 2022 r. sieć detaliczna Grupy Orlen składała się z 2.885 stacji paliw, co oznacza wzrost o 31 obiektów rok do roku. Segment detaliczny w tym okresie zanotował spadek wyniku EBITDA o 16 proc. (rdr) do poziomu 695 mln zł.
Zaznaczono, że o 127 mln zł pogorszył się zysk sieci stacji w Polsce, przy jednoczesnym wzroście wyniku w Niemczech o 23 mln zł. Według Orlenu było to spowodowane przede wszystkim spadkiem marż paliwowych na polskim rynku, przy ich wzroście na rynku niemieckim i porównywalnych poziomach na rynku czeskim i litewskim.
PR24.pl, PAP, DoS
REKLAMA
REKLAMA