Udany debiut sieci supermarketów Dino na warszawskiej giełdzie
Na rynku głównym warszawskiej giełdy zadebiutowały akcje sieci supermarketów Dino. Wartość oferty wyniosła aż 1 miliard 650 milionów złotych. To druga pod względem wielkości oferta spółki prywatnej w historii naszego parkietu oraz największa oferta publiczna w Polsce od grudnia 2013 roku.
2017-04-19, 12:35
Posłuchaj
Zainteresowanie ofertą czterokrotnie przewyższyło podaż - mówił obecny na debiucie Witold Słowik, wiceminister rozwoju - a to znak, że giełda jak źródło kapitału dla naszych firm, jako motor naszej gospodarki ma jeszcze ogromny potencjał.
Ambitne plany rozwoju
Dino Polska ma ambitne plany rozwoju. Jak mówi prezes Szymon Piduch, do roku 2020 sieć chce podwoić liczbę swoich sklepów. Chce być też obecna w całym kraju, a nie tylko na Zachodzie jak obecnie. Na koniec 2016 spółka miała 628 sklepów.
Debiut Dino Polska był piątym debiutem na rynku głównym w bieżącym roku.
Na otwarciu akcje zyskały blisko 8 proc.
Na otwarciu akcje, które w ofercie były sprzedawane inwestorom instytucjonalnym po 34 złote i 50 groszy, a indywidualnym po 33 złote i 50 groszy - zyskały blisko 8 procent i kosztowały 36 złotych i 15 groszy. W dalszej części notowań zyskiwały już kilkanaście procent.
Sylwia Zadrożna
REKLAMA
REKLAMA