Koncern energetyczny oszukiwał klientów. Kara to rekordowa grzywna i przeprosiny w telewizji

Jeden z największych dostawców energii w Wielkiej Brytanii, koncern E.On został ukarany rekordową grzywną 12 milionów funtów za oferowanie klientom niekorzystnych dla nich taryf.

2014-05-17, 16:11

Koncern energetyczny oszukiwał klientów. Kara to rekordowa grzywna i przeprosiny w telewizji
Licznik prądu. Foto: fot. SXC

Posłuchaj

(IAR)Grzegorz Drymer, Londyn: grzywna dla koncernu E-On
+
Dodaj do playlisty

Brytyjski urząd kontroli rynku energii Ofgem nakazał też firmie zwrócić odbiorcom od 3 do 8 milionów funtów.

Dyrektor francuskiego koncernu E.On na Wielką Brytanię, Tony Cocker musiał wystąpić z publicznymi przeprosinami, mówiąc w wiadomościach telewizyjnych BBC, że był "osobiście zdruzgotany", kiedy dowiedział się o praktyce oferowania klientom niekorzystnych dla nich kontraktów.

Oszukani klienci

- Napiszemy do 465 tysięcy klientów, których to mogło dotknąć. Co mam na myśli mówiąc, że mogło: werbując ich mogliśmy podawać im mylące informacje, mogliśmy też niewłaściwie ocenić ich zużycie energii - wyjaśnił dyrektor E.Onu.

Liberalizacja rynku ma swoją ciemną stronę

Odbiorcy energii padali ofiarą tych praktyk, zmieniając dostawcę, na co pozwalają im w dowolnym momencie brytyjskie przepisy. Organizacje konsumenckie już od dawna biły jednak na alarm, że ta liberalizacja rynku ma swoją ciemną stronę. Oferowane taryfy są bowiem tak liczne i tak różne, że nie dadzą się logicznie porównać i większość ludzi gubi się w wyliczeniach agentów sprzedaży. Te utyskiwania podchwycił w zeszłym roku brytyjski rząd, a ostatnio interwencje podejmuje urząd kontroli rynku, Ofgem, który już w zeszłym miesiącu ukarał inną firmę, British Gas wysoką grzywną i nakazem zwrotu kosztów klientom.


IAR, abo

Polecane

REKLAMA

Wróć do strony głównej