Pendolino: 14 grudnia ruszy 9 pociągów. To mniej niż zakładano
PKP Intercity odebrało już 14 pociągów Pendolino, są one gotowe do jazdy z pasażerami - powiedział w środę prezes zarządu PKP Intercity Marcin Celejewski.
2014-11-27, 09:32
Pendolino ma wyjechać na tory 14 grudnia. – W tej chwili mamy przetestowanych i odebranych 14 pociągów Pendolino. To nam pozwala przy obecnym natężeniu jazd testowych uruchomić dla pasażerów 9 pociągów od 14 grudnia. Pozostałe pięć stanowi rezerwę na wypadek awarii" - powiedział Celejewski.
Trwają jazdy próbne
– Każdy ze składów Pendolino powinien mieć przejechane od 5 do 8 tys. km przed wprowadzeniem ich do regularnej jazdy z pasażerami. Cały tabor Pendolino przejechał już ponad 110 tys. km" - powiedział Celejewski.
Prezes PKP: Do połowy listopada chcemy przetestować 17 składów Pendolino
REKLAMA
Źródło: TVN24 Biznes i Świat/X-news
Pociągi Pendolino mają wyjechać na tory 14 grudnia. 14 listopada Spółka PKP Intercity poinformowała, że zamiast 13 składów na trasy wyruszy 9 składów Pendolino.
Gdzie ubyło Pendolino
Na szlaku z Warszawy do Gdyni pojawi się o pięć pociągów Pendolino mniej niż zakładano; szlak z Warszawy do Krakowa obsługiwać będzie o dwa Pendolino mniej, a na trasie z Warszawy do Katowic - o trzy.
Liczba pociągów Pendolino na szlaku z Warszawy do Wrocławia nie ulegnie zmianie. Rzeczniczka PKP Intercity Zuzanna Szopowska tłumaczyła wtedy, że zmniejszenie liczby składów związane jest z opóźnieniami w dostarczaniu ich przez producenta.
Celejewski pytany, kiedy można spodziewać się kolejnych Pendolino, odpowiedział: – Nie można teraz odpowiedzieć na to pytanie. Obecnie koncentrujemy się na tym, by mieć pewność, że te pociągi będą mogły zapewnić naszym pasażerom najwyższą jakość podróży".
REKLAMA
Dzięki Pendolino mają skrócić się czasy podróży między największymi miastami. Podróż z Warszawy do Krakowa i Katowic zajmie ok. 2 i pół godziny, do Trójmiasta blisko 3 godz., a do Wrocławia 3 godz. 40 minut.
Koszt 20 pociągów Pendolino zakupionych przez PKP Intercity to ok. 400 mln euro. Kontrakt o wartości 665 mln euro obejmuje także budowę zaplecza technicznego w Warszawie oraz koszty utrzymania technicznego pociągów przez 17 lat.
PAP, jk
Polecane
REKLAMA