PKP PLK: przetarg na linie objazdowe trasy kolejowej Warszawa-Białystok

PKP Polskie Linie Kolejowe SA ogłosiły przetarg na trzy linie objazdowe trasy Warszawa-Białystok - poinformowała w sobotę spółka. Ma być to w sumie 230 km torów, które będą wykorzystywane przez ruch towarowy w czasie modernizacji odcinka Sadowne-Białystok.

2015-09-19, 16:00

PKP PLK: przetarg  na linie objazdowe trasy kolejowej Warszawa-Białystok
Krajowy Program Kolejowy zakłada wydanie 67,5 mld zł do 2023 r. na inwestycje w infrastrukturę kolejową. Foto: pexels/cc

Ruch kolejowy na trasie Warszawa-Białystok, stanowiącej część tzw. korytarza kolejowego Rail Baltica (linia E 75), odbywa się od prawie roku z wykorzystaniem autobusowej komunikacji zastępczej, w związku z trwającą modernizacją i zamknięciem odcinka Tłuszcz-Sadowne.

Jak poinformowała w sobotę PKP PLK, w grudniu ruch ma być tam przywrócony ale do zakończenia modernizacji całej trasy pozostanie jeszcze odcinek Sadowne-Białystok. Stąd koncepcja, by wcześniej przygotować w sumie 230 km lokalnych linii obwodowych na trasach: Ostrołęka-Łapy, Czeremcha-Siedlce i Czeremcha-Białystok.

Pociągi towarowe pojadą alternatywnymi trasami 

Po ich modernizacji pociągi towarowe pojadą alternatywnymi trasami przez Ostrołękę lub Czeremchę i Siedlce. - Przewóz ładunków będzie odbywał się płynniej, bez ograniczeń prędkości, równocześnie mniej obciążona będzie modernizowana trasa Rail Baltica, gdzie priorytet mają połączenia pasażerskie - poinformował rzecznik prasowy spółki Mirosław Siemieniec.

Dodał, że to pierwszy przetarg w ramach Krajowego Programu Kolejowego (rząd przyjął go we wtorek w czasie wyjazdowego posiedzenia w Białymstoku - przyp. red.). Według sobotniego komunikatu, we wrześniu PKP PLK zamierza ogłosić przetargi na prace za w sumie 5 mld zł.

Krajowy Program Kolejowy zakłada wydanie 67,5 mld zł do 2023 r. na inwestycje w infrastrukturę kolejową.

PAP, awi

Polecane

REKLAMA

Wróć do strony głównej