PKP Cargo: rozwój połączeń międzynarodowych, wzmocnienie pozycji w Europie. Ambitne plany spółki

Rozwój połączeń międzynarodowych, umocnienie pozycji w Europie Środkowo-Wschodniej oraz utrzymanie pozycji krajowego lidera. To główne założenia w nowym planie czołowego unijnego operatora kolejowych przewozów towarowych, grupy PKP Cargo.

2015-10-28, 14:49

PKP Cargo: rozwój połączeń międzynarodowych, wzmocnienie pozycji w Europie. Ambitne plany spółki
Adam Purwin, prezes Zarządu PKP Cargo. Foto: Arkadiusz Ekiert/PR

Posłuchaj

Prezes PKP Cargo Adam Purwin o ambitnych planach spółki (IAR)
+
Dodaj do playlisty

Projekt Cargo'20 zakłada znaczne zwiększenie pracy przewozowej poza granicami kraju. Dziś jest to zaledwie 2 procent w ramach całej grupy, docelowo ma być 10 razy więcej. Polska spółka chce być aktywna nie tylko w Europie, ale również aktywnie pośredniczyć na szlaku Unia Europejska - Chiny - zapowiada prezes PKP Cargo Adam Purwin. To za sprawą odnawianego "szlaku jedwabnego", w który polska grupa chce inwestować.

Dziś pośredniczy w przewozie kilkunastu załadowanych pociągów tygodniowo. Mocną pozycję daje jej terminal w Małaszewiczach w województwie lubelskim, który realizuje przeładunek towarów z taboru szerokotorowego (1520 milimetrów) na tabor normalnotorowy (1435 milimetry). Jest on bramą wjazdową z Dalekiego Wschodu do Unii Europejskiej - dodaje prezes Purwin.

Ubiegłoroczny przychód przekroczył 4 mld zł

Tylko w ubiegłym roku przychód PKP Cargo przekroczył 4 miliardy złotych. Środki przeznaczane są także na inwestycje. Ma ona poprawić konkurencyjność grupy na tle europejskim - dodaje Purwin. Podkreśla, że grupa dobrze rozpoznała międzynarodowy rynek przewozów i potrzeby klientów z różnych państw. W tym celu chce zbudować nową strukturę sprzedaży swoich usług. W dużej mierze chce postawić na transport intermodalny, a więc wykorzystujący kilka środków transportu. W ubiegłym roku PKP Cargo nabyło 340 platform intermodalnych, gwarantujących szybki przeładunek towarów - wylicza Purwin.

Kolejowe przewozy towarów przez Polskę należą jednak do najwolniejszych w Unii. Średnia prędkość handlowa pociągów wynosi około 25 kilometrów na godzinę - dwukrotnie mniej, niż średnia Wspólnoty.

REKLAMA

IAR, awi

Polecane

REKLAMA

Wróć do strony głównej