Kolejne pociągi Dart na torach. W ferie zabiorą pasażerów w góry

Nowe pociągi z bydgoskiej fabryki Pesa zaczną obsługiwać połączenia między Warszawą a Katowicami oraz Katowicami a Lublinem.

2016-01-11, 15:02

Kolejne pociągi Dart na torach. W ferie zabiorą pasażerów w góry
Darty posiadają 352 miejsca siedzące; 292 w drugiej klasie i 60 w pierwszej. Foto: Materiały prasowe

Posłuchaj

Darty na torach sprawują się dobrze - relacja Aleksandra Pszoniaka (IAR)
+
Dodaj do playlisty

Pociąg nazywany "polskim Pendolino" jeździ już m.in. ze stolicy do Lublina oraz do Białegostoku.

Jak mówi Marta Ziemska z biura prasowego PKP Intercity, niedługo składy zaczną wozić pasażerów w góry. W czasie zimowych wakacji będzie można w czasie weekendów pojechać składami Dart na narty do Wisły. Pociąg wyjedzie z Warszawy o 6.30, w Wiśle jest około południa. Z Wisły wyjedzie o 15.30, a w stolicy pojawi się o 21.30.

Powiązany Artykuł

PesaDART 1200 free.jpg
Darty od wtorku na torach, ale Pesa nadal walczy z czasem

REKLAMA

Przewoźnik zamówił 20 pociągów typu Dart. Miały one wyjechać na tory 13 grudnia zeszłego roku, ale producent nie zdążył ich dostarczyć. Pierwsze składy zabrały pasażerów tuż przed Nowym Rokiem.

PKP Intercity dysponuje połową zamówionych składów

Dziś przewoźnik dysponuje połową zamówionych składów. Jedna tylko pięć z nich regularnie wozi pasażerów. Kilka jest w rezerwie, a inne służą do szkolenia i przygotowywania maszynistów. Wszystkie pociągi są już dostarczone przez producenta, jednak ich odbiór zakończy się prawdopodobnie do końca pierwszego kwartału 2016 roku.

Przedstawiciele przewoźnika zapewniają, że polskie pociągi sprawują się dobrze. Dotychczas awarię miał tylko jeden ze składów, w którym zablokowały się drzwi.

570 mln zł na Darty dołożyła UE

Przetarg na dostawę 20 pociągów Dart został rozstrzygnięty 19 lutego 2014 r. Koszt to ok. 1,3 mld zł, w tym ok. 570 mln zł pochodzi z pieniędzy unijnych. Umowa obejmuje również serwis pociągów przez kolejnych 15 lat.

Darty posiadają 352 miejsca siedzące; 292 w drugiej klasie i 60 w pierwszej. Pociąg ma długość 153 metrów i waży ok. 280 ton. Darty wyposażone są m.in. w klimatyzację, nadajniki WiFi, stojaki na rowery, monitoring, przedział barowy. Znalazły się w nich także dwa miejsca dla osób poruszających się na wózkach inwalidzkich, winda ułatwiająca wjazd do pociągu osobom niepełnosprawnym oraz przystosowana dla nich toaleta.

Oprócz pociągów Dart, PKP Intercity zamówiły 20 składów o nazwie Flirt z siedleckiego fabryki Stadlera. Od 13 grudnia wszystkie wożą już pasażerów.

REKLAMA

IAR/PAP, awi

Polecane

REKLAMA

Wróć do strony głównej