PKP Intercity: Darty wyjeżdżają w kolejne trasy
Od soboty nowe pociągi Dart pojawią się trasach z Warszawy do Lublina i Wrocławia oraz z Lublina do Wrocławia.
2016-01-22, 13:46
Posłuchaj
Marta Ziemska z biura prasowego PKP Intercity: Pendolino wprowadzaliśmy na tory podobnie (IAR)
Dodaj do playlisty
Przewoźnik, PKP Intercity, zamówił 20 składów, które miały wozić pasażerów od połowy grudnia zeszłego roku. Producent nie zdążył jednak dostarczyć pociągów na czas. W tej chwili przewoźnik dysponuje jedenastoma składami. Jak mówi Marta Ziemska z biura prasowego spółki, pociągi są systematycznie wdrażane do ruchu.
Powiązany Artykuł
Darty od wtorku na torach, ale Pesa nadal walczy z czasem
Po raz pierwszy takie rozwiązanie zostało wykorzystane w przypadku pociągów Pendolino, w 2014 i w 2015 roku. Początkowo przewoźnik wprowadził do ruchu dziewięć składów, a potem kolejne egzemplarze były włączane do rozkładu jazdy.
Teraz wszystkie Darty z bydgoskiej fabryki Pesa muszą być przetestowane i sprawdzone przez przewoźnika. Odbiór zakończy się w pierwszym kwartale tego roku.
570 mln zł na Darty dołożyła UE
Przetarg na dostawę 20 pociągów Dart został rozstrzygnięty 19 lutego 2014 r. Koszt to ok. 1,3 mld zł, w tym ok. 570 mln zł pochodzi z pieniędzy unijnych. Umowa obejmuje również serwis pociągów przez kolejnych 15 lat.
Darty posiadają 352 miejsca siedzące; 292 w drugiej klasie i 60 w pierwszej. Pociąg ma długość 153 metrów i waży ok. 280 ton. Darty wyposażone są m.in. w klimatyzację, nadajniki WiFi, stojaki na rowery, monitoring, przedział barowy. Znalazły się w nich także dwa miejsca dla osób poruszających się na wózkach inwalidzkich, winda ułatwiająca wjazd do pociągu osobom niepełnosprawnym oraz przystosowana dla nich toaleta.
Oprócz pociągów Dart, PKP Intercity zamówiły 20 składów o nazwie Flirt z siedleckiego fabryki Stadlera. Od 13 grudnia wszystkie wożą już pasażerów.
REKLAMA
IAR/PAP, awi
Polecane
REKLAMA