Koleje Mazowieckie: remonty i zmiany w rozkładzie jazdy

Od 13 marca do 11 czerwca pociągi Kolei Mazowieckich będą jeździły według zmienionego rozkładu jazdy, zmiany odczują pasażerowie linii do Skarżyska Kamiennej, Małkini oraz Działdowa, przez trzy miesiące nie będzie jeździł także pociąg "Słoneczny" do Gdańska.

2016-02-23, 15:28

Koleje Mazowieckie: remonty i zmiany w rozkładzie jazdy
Zdjęcie ilustracyjne.Foto: Action Direct/CC BY-SA 4.0/Wikimedia Commons

Powodem zmian są kolejne prace modernizacyjne na Mazowszu zaplanowane przez PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. - wyjaśnił we wtorek członek zarządu i dyrektor handlowy Kolei Mazowieckich Dariusz Grajda.

Największe zmiany na linii radomskiej

Na największe zmiany muszą przygotować się pasażerowie linii radomskiej, do Skarżyska Kamiennej, ponieważ tam zakres prac zostanie poszerzony. Od 13 marca prace będą prowadzone już nie tylko na odcinku Warszawa Okęcie - Piaseczno, ale również za Piasecznem do Czachówka Południowego. Z ruchu zostanie wyłączona także łącznica kolejowa Czachówek Wschodni–Czachówek Południowy. W związku z tym część połączeń będzie odwołana, a niektóre pociągi będą kursować w skróconej relacji.

Autobusy między Czachówkiem a Górą Kalwarią

Ponadto między Czachówkiem i Górą Kalwarią w ogóle nie będzie kursowała część pociągów, w ich miejsce zostanie zorganizowana komunikacja zastępcza, czyli autobusy. Oprócz tego pociąg "Radomiak" będzie jeździł okrężną drogą przez Centralną Magistralę Kolejową.

Remonty na trasie z Warszawy do Małkini


Kolejne prace remontowe będą kontynuowane na linii z Warszawy do Małkini. Na odcinku Tłuszcz–Wołomin–Zielonka pociągi będą kursować po jednym czynnym torze. Dodatkowo od 1 czerwca br. planowane jest wydłużenie zamknięcia jednego z torów o odcinek Zielonka–Warszawa Wileńska Marki. Na odcinku Warszawa Rembertów–Zielonka nadal będzie kursowała zastępcza komunikacja autobusowa.

Grajda powiedział, że obecnie na linii wołomińskiej kursuje 75 pociągów, a docelowo po zakończeniu remontu ma ich być ok. 150.

Na utrudnienia muszą przygotować się pasażerowie linii nr 9 do Działdowa. Na trudności związane z remontem mostu Gdańskiego, w dniach 27 maja–11 czerwca, nałoży się zamknięcie obydwu torów na odcinku Warszawa Wschodnia–Warszawa Praga związane z budową Trasy Świętokrzyskiej. Spowoduje to konieczność odwołania części pociągów, a pociągi "lotniskowe" będą kursowały objazdem przez Warszawę Wschodnią Towarową.

Również część pociągów będzie kursowała w skróconej relacji Warszawa Wschodnia–Warszawa Lotnisko Chopina. Dodatkowo, w związku z kursowaniem pociągów dalekobieżnych przez Warszawę Gdańską, wystąpią zmiany w kursowaniu pociągów osobowych Kolei Mazowieckich do Warszawy Gdańskiej.

Na utrudnienia muszą przygotować się także pasażerowie linii nr 29 Tłuszcz – Ostrołęka i linii nr 33 Kutno–Sierpc. Na linii nr 1 Warszawa – Skierniewice będą niewielkie zmiany w godzinach odjazdów pociągów związane z przebudową stacji w Skierniewicach.

Nie będzie kursował pociąg „Słoneczny”

Również osoby, które chcą pociągiem pojechać do Gdańska i Krakowa dotkną zmiany w rozkładzie Kolei Mazowieckich. Pociąg "Słoneczny" do Gdańska nie będzie w ogóle kursował od 13 marca do 19 czerwca. Jak tłumaczył Grajda powodem są prace na linii gdańskiej. Pociąg wróci na tory od 25 czerwca i w wakacje będzie jeździł codziennie.

Natomiast pociąg "Dragon" do Krakowa będzie kursował tak jak do tej pory, w weekendy, ale będzie miał zmienione godziny kursowania. Od 13 marca będzie wyjeżdżać ze stacji Warszawa Wschodnia o godz. 6.59, a do Krakowa Głównego dojedzie o godz. 9.54. W drogę powrotną wyruszy o godzinie godz. 16.10 i dowiezie podróżnych do Warszawy Wschodniej na godz. 19.05.

Stacja ta ma zostać wyposażona w windy z myślą m.in. o osobach niepełnosprawnych, pomysł ten popiera stołeczny Zarząd Transportu Miejskiego i Koleje Mazowieckie. Jednak ze względu na planowaną w 2017 i 2018 r. modernizację całej stacji, Koleje zaproponowały, by nie montować samych wind już teraz, ponieważ to by oznaczało dodatkowe utrudnienia np. na linii siedleckiej - wyjaśnił Grajda.

Zaznaczył, że obecna perspektywa finansowa Unii Europejskiej jest wypełniona modernizacjami infrastruktury kolejowej. "I do 2020 czy 2022 roku tak będziemy żyli, w wiecznym remoncie" - podsumował przedstawiciel Kolei Mazowieckich.

PAP, jk

Polecane

REKLAMA

Wróć do strony głównej