Ryanair odwołuje kolejne 18 tys. lotów. Pasażerowie dostaną vouchery

Tanie linie lotnicze Ryanair odwołują kolejne połączenia - tym razem w zimowym rozkładzie, z którego zniknie 18 tys. lotów, w tym te z i do Polski.

2017-09-27, 17:08

Ryanair odwołuje kolejne 18 tys. lotów. Pasażerowie dostaną vouchery
Ryanair odwołuje kolejne loty. Foto: Shutterstock.com/Michael Cyran

Posłuchaj

Tanie linie lotnicze Ryanair odwołują kolejne połączenia - relacja Adama Dąbrowskiego z Londynu (IAR)
+
Dodaj do playlisty

Chodzi o okres pomiędzy listopadem a marcem.

Na liście odwołanych połączeń są między innymi te pomiędzy Szczecinem a Edynburgiem, Hamburgiem a Katowicami, Newcastle a Gdańskiem, Modlinem a Salonikami, Trapani a Krakowem, Wrocławiem a Warszawą i Gdańskiem a Warszawą.

Niedawno linie zostały zmuszone do nagłego odwołania ponad dwóch tysięcy październikowych lotów. Wszystko przez błąd przy tworzeniu grafiku urlopów, w rezultacie czego przewoźnik nie dysponował wystarczającą liczbą pracowników. Teraz Ryanair chce uniknąć powtórki.

Firma oferuje pasażerom vouchery, które będą mogli wykorzystać na przyszłe podróże, ale jak donosi Sky News, nie będą one obowiązywać np. w okresie Bożego Narodzenia.

REKLAMA

Jakie prawa mają pasażerowie odwołanych lotów?

Pasażerowie odwołanych lotów mają prawo do zwrotu kosztów biletów albo w określonych sytuacjach odszkodowania, wyjaśniała w rozmowie z Naczelną Redakcją Gospodarczą Polskiego Radia Eliza Jakubowska z Urzędu Lotnictwa Cywilnego.

- W przypadku odwołania lotu pasażer ma prawo do zwrotu w terminie 7 dni kosztów zakupu biletów lub zmiany planu podróży, które poniósł. Jeżeli nie został poinformowany na 14 dni przed planowym lotem o jego odwołaniu lub został poinformowany w krótszym czasie i przewoźnik nie zaproponował mu alternatywnego przelotu w czasie określonym przez przepisy, przysługuje mu odszkodowanie od 250 euro do 600 euro – mówiła ekspertka.

Jeśli pasażer, którego lot anulowano, takiej informacji nie otrzyma, powinien sam złożyć reklamację.

- Jeżeli w ciągu 30 dni przewoźnik nie odpowie nam na tę reklamację albo będzie ona dla nas niesatysfakcjonująca, wtedy można złożyć skargę do prezesa Urzędu Lotnictwa Cywilnego i my jako Komisja Ochrony Praw Pasażerów wszczynamy postępowanie administracyjne, wzywamy przewoźnika do złożenia wyjaśnień i na podstawie dokumentów przedstawionych przez przewoźnika wydajemy decyzję, w której stwierdzamy, czy przewoźnik naruszył przepisy rozporządzenia, czy ich nie naruszył – mówi Eliza Jakubowska.

REKLAMA

IAR/Polskie Radio, awi

Polecane

REKLAMA

Wróć do strony głównej