Ryanair uruchamia nowe trasy z Gdańska. Gdzie będzie można polecieć?

Irlandzka linia Ryanair uruchomiła w czwartek nowe trasy z Gdańska do Ejlatu, Tel Awiwu, Aarhus i Wrocławia.

2017-11-02, 15:01

Ryanair uruchamia nowe trasy z Gdańska. Gdzie będzie można polecieć?
Zdjęcie ilustracyjne. Foto: A. Aleksandravicius/Shutterstock.com

"Nadszedł sezon zimowy, a wraz z nim start czterech nowych połączeń z Gdańska. Nasi klienci z Pomorza oraz turyści mają do dyspozycji łącznie 24 trasy Ryanaira" - powiedziała, cytowana w komunikacie, Olga Pawlonka z Ryanaira.

Prezes Portu Lotniczego Gdańsk im. Lecha Wałęsy Tomasz Kloskowski zauważa, że wśród nowych połączeń znalazła się również trasa do Wrocławia, "o oznacza, że Ryanair nadal stawia na połączenia krajowe".

Ryanair poinformował także, że w październiku br. przewiózł 11,8 mln pasażerów.

"Ruch lotniczy Ryanaira w październiku wzrósł o 8 proc., do 11,8 miliona pasażerów, podczas gdy współczynnik wypełnienia samolotów podskoczył o 1 punkt procentowy do 96 proc. Dane zawierają anulowane loty (ogłoszone we wrześniu)" - powiedział, cytowany w komunikacie, Kenny Jacobs z Ryanaira.

Odwołane loty

Pod koniec września przewoźnik poinformował o odwołaniu 18 tys. lotów zaplanowanych w ramach jesienno-zimowego rozkładu oraz o tymczasowym zawieszeniu 34 tras, wśród których znalazły się również połączenia do polskich portów lotniczych, co miało wpłynąć na plany ponad 400 tys. pasażerów. Wcześniej - także we wrześniu - władze linii poinformowały o anulowaniu ok. 2 tys. rejsów między 18 września a 1 listopada br., przyznając, że spółka liczy się z koniecznością wypłaty odszkodowań o łącznej wartości ok. 25 mln euro. Jak tłumaczono, decyzja ta związana była z błędami popełnionymi przy planowaniu urlopów pilotów.

Jakie prawa mają pasażerowie?

Pasażerowie odwołanych lotów mają prawo do zwrotu kosztów biletów albo w określonych sytuacjach odszkodowania, wyjaśniała w rozmowie z Naczelną Redakcją Gospodarczą Polskiego Radia Eliza Jakubowska z Urzędu Lotnictwa Cywilnego.

- W przypadku odwołania lotu pasażer ma prawo do zwrotu w terminie 7 dni kosztów zakupu biletów lub zmiany planu podróży, które poniósł. Jeżeli nie został poinformowany na 14 dni przed planowym lotem o jego odwołaniu lub został poinformowany w krótszym czasie i przewoźnik nie zaproponował mu alternatywnego przelotu w czasie określonym przez przepisy, przysługuje mu odszkodowanie od 250 euro do 600 euro – mówiła ekspertka.

Jeśli pasażer, którego lot anulowano, takiej informacji nie otrzyma, powinien sam złożyć reklamację.

REKLAMA

- Jeżeli w ciągu 30 dni przewoźnik nie odpowie nam na tę reklamację albo będzie ona dla nas niesatysfakcjonująca, wtedy można złożyć skargę do prezesa Urzędu Lotnictwa Cywilnego i my jako Komisja Ochrony Praw Pasażerów wszczynamy postępowanie administracyjne, wzywamy przewoźnika do złożenia wyjaśnień i na podstawie dokumentów przedstawionych przez przewoźnika wydajemy decyzję, w której stwierdzamy, czy przewoźnik naruszył przepisy rozporządzenia, czy ich nie naruszył – mówi Eliza Jakubowska.

PAP/NRG, awi

Polecane

REKLAMA

Wróć do strony głównej