X
Szanowny Użytkowniku
25 maja 2018 roku zaczęło obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Zachęcamy do zapoznania się z informacjami dotyczącymi przetwarzania danych osobowych w Portalu PolskieRadio.pl
1.Administratorem Danych jest Polskie Radio S.A. z siedzibą w Warszawie, al. Niepodległości 77/85, 00-977 Warszawa.
2.W sprawach związanych z Pani/a danymi należy kontaktować się z Inspektorem Ochrony Danych, e-mail: iod@polskieradio.pl, tel. 22 645 34 03.
3.Dane osobowe będą przetwarzane w celach marketingowych na podstawie zgody.
4.Dane osobowe mogą być udostępniane wyłącznie w celu prawidłowej realizacji usług określonych w polityce prywatności.
5.Dane osobowe nie będą przekazywane poza Europejski Obszar Gospodarczy lub do organizacji międzynarodowej.
6.Dane osobowe będą przechowywane przez okres 5 lat od dezaktywacji konta, zgodnie z przepisami prawa.
7.Ma Pan/i prawo dostępu do swoich danych osobowych, ich poprawiania, przeniesienia, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania.
8.Ma Pan/i prawo do wniesienia sprzeciwu wobec dalszego przetwarzania, a w przypadku wyrażenia zgody na przetwarzanie danych osobowych do jej wycofania. Skorzystanie z prawa do cofnięcia zgody nie ma wpływu na przetwarzanie, które miało miejsce do momentu wycofania zgody.
9.Przysługuje Pani/u prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego.
10.Polskie Radio S.A. informuje, że w trakcie przetwarzania danych osobowych nie są podejmowane zautomatyzowane decyzje oraz nie jest stosowane profilowanie.
Więcej informacji na ten temat znajdziesz na stronach dane osobowe oraz polityka prywatności
Rozumiem
more_horiz
Gospodarka

Gwarancje turystyczne

Ostatnia aktualizacja: 01.09.2015 21:51
Gwarancje turystyczne to element systemu zabezpieczeń finansowych biur podróży na rzecz ich klientów, na wypadek ogłoszenia niewypłacalności firmy.
Audio
  • Czym są gwarancje turystyczne i kto z nich może korzystać, wyjaśnia Marzena Zarzycka, rzecznik prasowy Polskiej Izby Turystyki./Elżbieta Szczerbak, Naczelna Redakcja Gospodarcza Polskiego Radia./.
Marzena Zarzycka, rzecznik prasowy Polskiej Izby Turystyki
Marzena Zarzycka, rzecznik prasowy Polskiej Izby TurystykiFoto: Polskie Radio

Zgodnie z obowiązującym prawem, każdy organizator turystyki ma obowiązek wykupienia gwarancji ubezpieczeniowych bądź bankowych. W praktyce są to głównie produkty oferowane przez ubezpieczycieli, czyli gwarancje ubezpieczeniowe.

Dzięki nim w sytuacji kiedy touroperator ogłosi upadłość, wszyscy jego klienci będą zabezpieczeni finansowo, czyli zostaną sprowadzeni do kraju i otrzymają z powrotem swoje pieniądze wpłacone na poczet imprez turystycznych. Taka gwarancja jest realizowana przez Urząd Marszałkowski ze środków, które zapewnił wcześniej organizator wycieczki.

Wysokość gwarancji jest ściśle określona rozporządzeniem ministra finansów. Zależy od prowadzonej działalności organizatora turystyki, osiąganych i planowanych obrotów na dany rok, a także od terminu w jakim organizator przyjmuje zaliczki od swoich klientów

Elżbieta Szczerbak


Zobacz więcej na temat: turystyka
Ten artykuł nie ma jeszcze komentarzy, możesz być pierwszy!
aby dodać komentarz
brak

Czytaj także

Po kolejnych bankructwach biur podróży, branża chce funduszu gwarancyjnego

Ostatnia aktualizacja: 01.09.2015 20:03
Jest sposób na to, żeby polscy turyści wyjeżdżający za granicę nie musieli wcześniej wracać do kraju z powodu bankructwa touroperatora, u którego wykupili swoją wycieczkę - mówiła dzisiaj na antenie radiowej Jedynki Monika Hiszpańska z Ogólnopolskiego Stowarzyszenia Agentów Turystycznych. Wystarczy aby powstał turystyczny fundusz gwarancyjny, na który złożyliby się klienci biur turystycznych.
rozwiń zwiń

Czytaj także

Bankructwo kolejnego biura podróży. 150 turystów za granicą

Ostatnia aktualizacja: 01.09.2015 20:35
Agencja Turystyczna Zawadzkie z Opola poinformowała o utracie płynności finansowej. Za granicą - w Grecji, Włoszech, Chorwacji, Hiszpanii i Bułgarii - przebywa około 150 klientów biura.
rozwiń zwiń