Polscy drobiarze muszą szukać nowych rynków zbytu. Konkurencja nie zasypia gruszek w popiele

Wprawdzie Polska jest potentatem w produkcji drobiu, to konkurencja na tym rynku jest z roku na rok silniejsza. Również na rynku unijnym panuje coraz większy tłok.

2019-01-21, 14:10

Polscy drobiarze muszą szukać nowych rynków zbytu. Konkurencja nie zasypia gruszek w popiele
Polska to jeden z największych w Europie producentów drobiu.Foto: Pixabay

Posłuchaj

W radiowej Jedynce Łukasz Dominiak z Krajowej Rady Drobiarstwa, z którym rozmawiała Aleksandra Tycner - mówił o wyzwaniach stojących przed polskimi producentami drobiu.
+
Dodaj do playlisty

Jak mówił w radiowej Jedynce Łukasz Dominiak z Krajowej Rady Drobiarstwa, z którym rozmawiała Aleksandra Tycner - branża zaniepokojona jest m.in. Brexitem bowiem brytyjski rynek jest bardzo ważny dla polskich producentów drobiu.

Rośnie także światowy eksport drobiu z Brazylii i Ukrainy. Ponieważ Polska staje się coraz większym producentem mięsa drobiowego, stąd konieczność poszukiwania nowych rynków zbytu poza UE i utrzymania pozycji na rynkach, gdzie jesteśmy już obecni.

Na rynku chińskim, który nadal jest nienasycony, ale też jest rynkiem bardzo trudnym, nasz kraj jest jednym z zaledwie kilku i jedynym w Unii, jeżeli chodzi o eksport drobiu, który posiada do niego dostęp.

Chodzi o to - podkreślił Łukasz Dominiak, aby zwiększyć liczbę polskich zakładów drobiarskich mogących eksportować wyroby drobiarskie do Chin.

REKLAMA

Innym atrakcyjnym i wielkim rynkiem azjatyckim dla polskich drobiarzy jest również Indonezja.

Aleksandra Tycner, ak, NRG

Polecane

REKLAMA

Wróć do strony głównej