Brazylia 2014: Ronaldo najpopularniejszym piłkarzem, reprezentacja Brazylii najczęściej wyszukiwana [INFOGRAFIKA]

Do mistrzostw świata w piłce nożnej pozostało już tylko kilka dni. Nic dziwnego, że coraz częściej frazy związane z turniejem są wpisywane w wyszukiwarkę Google. Prezentujemy ciekawą analizę wyników zapytań związanych z mundialem.

2014-06-06, 17:26

Brazylia 2014: Ronaldo najpopularniejszym piłkarzem, reprezentacja Brazylii najczęściej wyszukiwana  [INFOGRAFIKA]
Cristiano Ronaldo. Foto: fot. Wikipedia/Ludovic Péron

MŚ 2014 rozpoczną się już 12 czerwca. W meczu otwarcia Brazylia zmierzy się z Chorwacją w ramach rozgrywek w grupie A.

Agencja SEMTEC opracował demografię wyszukiwań związanych z tym piłkarskim świętem. Jak wynika z analizy (infografika poniżej) w maju zapytań dotyczących Brazylii było 8 milionów. Ta liczba może jednak wzrosnąć w czerwcu aż do 76 milionów!

Najczęściej informacji o turnieju wyszukują internauci ze Stanów Zjednoczonych (ponad 800 tys. zapytań miesięcznie). Na drugim miejscu uplasowała się Wielka Brytania (ponad 650 tys.), a na trzecim - Niemcy (niecałe 500 tys.).

Wygląda na to, że najpopularniejszym zawodnikiem mundialu jest Portugalczyk Cristiano Ronaldo. Gwiazdor Realu Madryt i zdobywca Złotej Piłki FIFA za rok 2013 zdystansował swojego odwiecznego rywala - Argentyńczyka Lionela Messiego z FC Barcelony. Ronaldo ma średnią liczbę zapytań na poziomie prawie 6 milionów, a Messi "zaledwie" - 3 miliony 700 tys.

REKLAMA

Najczęściej wyszukiwaną drużyną jest Brazylia (ponad 100 tys. wyszukiwań miesięcznie), przed Anglią i Belgią (po ok. 50 tys). Dokonano nawet symulacji wyników, biorąc pod uwagę liczbę zaindeksowanych stron w witrynie google.com na anglojęzyczne zapytanie - "kto wygra mundial?". Faworytem jest gospodarz turnieju - Anglia, która w finale miałaby pokonać Brazylię.

Największe zainteresowanie spośród miast-gospodarzy wzbudza z kolei Rio de Janeiro (670 tys. zapytań miesięcznie), które znacznie wyprzedza drugie w klasyfikacji - Sao Paulo (ponad 300 tys.).

Poniżej pełna analiza wyszukiwań związanych z mundialem autorstwa Agencji SEMTEC:

REKLAMA

fot.
fot. Agencja SEMTEC

Marcin Nowak, polskieradio.pl

Polecane

REKLAMA

Wróć do strony głównej