"New York Times" ostro skrytykował Hillary Clinton za sposób prowadzenia kampanii wyborczej
Gazeta twierdzi, że była "pierwsza dama" niszczy szanse Partii Demokratycznej na pokonanie kandydata Republikanów Johna McCaina.
2008-04-23, 19:41
Opiniotwórczy amerykański dziennik "New York Times" ostro skrytykował Hillary Clinton za sposób prowadzenia kampanii wyborczej. Gazeta twierdzi, że była "pierwsza dama" niszczy szanse Partii Demokratycznej na pokonanie kandydata Republikanów Johna McCaina.
Prawybory w Pensylwanii, w których Hillary Clinton pokonała Baracka Obamę, poprzedziła negatywna kampania, którą "New York Times" określa mianem złośliwej, bezmyślnej i małostkowej. Winą za to redakcja obarcza przede wszystkim samą byłą "pierwszą damę".
Według "New York Times", próbując udowodnić, że Obama ma za małe doświadczenie, by zostać prezydentem, Clinton posłużyła się metodą zastraszania Amerykanów. W jednej z reklam wyborczych użyła do tego celu obrazów bombardowania Pearl Harbor, kryzysu kubańskiego, Zimnej Wojny i postaci Osamy bin Ladena.
W kampanii brakowało tymczasem poważnej dyskusji o terroryzmie, gospodarce i sposobie zakończenia wojny w Iraku. "Negatywna kampania Hillary Clinton szkodzi jej samej, szkodzi Obamie i całej Partii Demokratycznej"- podkreśla nowojorska gazeta.
REKLAMA
Krytyka kandydatki do prezydentury przez "New York Times" jest tym bardziej znacząca, że wcześniej dziennik udzielił Clinton poparcia w wyścigu do Białego Domu.
REKLAMA