"The Times": koedukacja nie przynosi efektów

Szkoły, w których uczą się tylko chłopcy lub tylko dziewczęta osiągają znacznie lepsze wyniki nauczania. Do takich wniosków można dojść analizując najnowszy ranking brytyjskich szkół, który publikuje "The Times".

2010-01-13, 13:06

"The Times": koedukacja nie przynosi efektów

Ranking opracowano na podstawie wyników letnich egzaminów. Pierwsze miejsce w rankingu zajęła żeńska St Paul's Girls' School z Fulham. W pierwszej piątce są jeszcze dwie szkoły typowo kobiece oraz dwie szkoły mieszane. W pierwszej pięćdziesiątce dominują szkoły, w których zrezygnowano z koedukacji. W 27 uczą się tylko dziewczęta, w 14 sami chłopcy, a 9 z nich to placówki koedukacyjne.

W pierwszej pięćdziesiątce rankingu znalazło się tylko trzy szkoły publiczne. Pozostałe to szkoły prywatne. Są to również szkoły w większości nieduże. W największej uczy się około 150 uczniów, najmniejsze i najbardziej elitarne liczą po około 50 osób.

kg, Informacyjna Agencja Radiowa (IAR)

Polecane

REKLAMA

Wróć do strony głównej