Grecki kierunek pechowy dla turystów z Polski. Koczują na lotniskach
Polscy turyści od 36 godzin czekają na lot na Kretę z lotniska w Pyrzowicach. Opóźnienie wynika z awarii samolotu. Grecki kierunek wakacji okazał się też pechowy dla grupy 180 polskich turystów, którzy tym samym samolotem mieli wrócić do Polski.
2019-07-08, 15:50
Pasażerowie w Pyrzowicach wciąż czekają na samolot włoskiej linii lotniczej Blue Panorama. Planowana godzina odlotu to 20.30, nie ma jednak pewności, czy samolot zostanie naprawiony.
- Jest jedna wielka katastrofa. Zamiast wypoczywać już drugi dzień, siedzimy w hotelu. Z tego, co mi mówił recepcjonista, to wylot ma być o godz. 22 lub o 18.30 - powiedziała portalowi rmf24.pl turystka.
"Zastanawiamy się nad rezygnacją"
Powiązany Artykuł
Polska nadal magnesem dla turystów
- Siedzimy jak na szpilkach. Organizacja jest fatalna, obawiamy się, że znów wiele godzin będziemy musieli czekać na lotnisku. Zastanawiamy się nad rezygnacją z wakacji - mówili z kolei pasażerowie w rozmowie z Polskim Radiem Katowice. Ci, którzy nie zrezygnują z wakacji, mają wrócić na katowickie lotnisko około godz. 18.
Jak podaje portal tvp.info, ten sam samolot, którym na Kretę mieli dotrzeć pasażerowie z Pyrzowic, miał zabrać z Heraklionu grupę 180 Polaków. - Pani z biura podróży Itaka powiedziała nam, że to wina firmy zajmującej się lotem, a konkretnie Blue Panorama - mówił jeden z turystów portalowi.
REKLAMA
Rzeczniczka PIT o obowiązkach organizatora
Ewa Kubaczyk, rzeczniczka prasowa Polskiej Izby Turystyki, powiedziała portalowi PolskieRadio24.pl, że w przypadku przedłużającego się opóźnienia samolotu przewoźnik jest zobowiązany zapewnić turystom bezpłatną opiekę, czyli posiłki i napoje, oraz - w razie konieczności - nocleg (pasażerowie z Pyrzowic zostali przewiezieni do hoteli w niedzielę wieczorem).
- W ramach wyjazdu zorganizowanego organizator powinien udzielić wszelkich informacji oraz wsparcia. Najlepiej jeśli na miejscu jest rezydent, ale to zależy, na którym etapie znajdują się turyści i czy przeszli już kontrolę celną - powiedziała Ewa Kubaczyk.
Podkreśliła, że mowa tu o sytuacji, w której oczekiwanie na lot przekracza 3 godziny.
>>>[DOWIEDZ SIĘ WIĘCEJ] Niewypłacalność biura podróży. Co z turystami?
REKLAMA
Rezygnacja z lotu
Co czeka tych, którzy zechcą zrezygnować z lotu? Rozporządzenie 261/2004 Parlamentu Europejskiego określa prawa pasażera w przypadku opóźnienia czy odwołania lotu oraz obowiązki nałożone na przewoźnika. W przypadku opóźnienia przekraczającego 3 godziny (od zaplanowanej godziny lądowania) możemy domagać się od linii lotniczej odszkodowania.
- Należy pamiętać, że te przepisy dotyczą lotu, a nie całej imprezy turystycznej. Jeśli przez opóźnienie nie wszystkie warunki umowy o imprezę turystyczną zostały zrealizowane (np. skrócony pobyt), podróżny może zwrócić się do organizatora o obniżkę ceny - poinformowała Ewa Kubaczyk w rozmowie z portalem PolskieRadio24.pl.
- Opóźnienie najczęściej występuje z przyczyn niezależnych od organizatora, takich jak warunki pogodowe czy usterka samolotu. Jednak to organizator jest odpowiedzialny za realizację umowy. Jeśli oczekiwanie bardzo się przedłuża, może sam wyjść z inicjatywą wobec pasażerów - wskazała.
msze, PAP, IAR, tvp.info, rmf24.pl
REKLAMA
REKLAMA