Reklamy słodyczy zniknęły z telewizyjnych programów dla dzieci

2020-02-21, 16:04

Reklamy słodyczy zniknęły z telewizyjnych programów dla dzieci
zdjęcie ilustracyjne. Foto: gpointstudio / shutterstock

Z telewizyjnych programów dla dzieci zniknęły reklamy słodyczy, napojów, chipsów i słonych przekąsek. To efekt samoregulacji wprowadzonej w 2015 roku przez producentów żywności, nadawców telewizyjnych, przedstawicieli branży reklamowej oraz Krajową Radę Radiofonii i Telewizji.

Z najnowszego raportu KRRiT wynika, że skuteczność dobrowolnego porozumienia wyniosła 98 procent. To znaczy, że reklamy niezdrowych produktów tylko incydentalnie pojawiały się w programach skierowanych do dzieci poniżej 12 roku życia.

Powiązany Artykuł

dworczyk 1200 pap.jpg

Jak powiedziała Informacyjnej Agencji Radiowej Agnieszka Wąsowska, dyrektor Departamentu Monitoringu KRRiT, przestrzeganie porozumienia jest na bieżąco kontrolowane. - To już trzeci monitoring weryfikujący efektywność porozumienia. Wyniki są bardzo dobre. Odnotowaliśmy tylko siedem odstępstw od zapisów samoregulacji na 1,5 miliona przekazów reklamowych - mówi Agnieszka Wąsowska.

- W porozumieniu chodzi o to, by rodzice mogli być pewni, że ich pociechy oglądając program dla dzieci nie zobaczą reklam słodyczy, napojów ani słonych przekąsek. Nie można reklamować produktów, które mają wysoką zawartość cukru, sodu i tłuszczu oraz kalorii. W samoregulacji chodzi o to, by nie zachęcać dzieci do sięgania po produkty, które mogą u nich prowadzić do nadwagi lub otyłości - dodaje.

Ewenement na skalę europejską

Agnieszka Kępińska-Sadowska, prezes Związku Stowarzyszeń Rada Reklamy zwróciła uwagę, że przedstawione dziś wyniki są efektem dobrej współpracy między różnymi podmiotami. - Realizacja tego porozumienia jest ewenementem na skalę europejską - mówi Agnieszka Kępińska Sadowska.

Powiązany Artykuł

1200_cukier_pixabay.jpg

- Porozumienie zostało podpisanie w 2014 roku, rok później zaczęło obowiązywać. Mamy piąty rok obowiązywania porozumienia. Jest to święto samoregulacji. To jest nasza duma i sukces, że twarde zobowiązania, które wzięliśmy na siebie są do dziś realizowane - zaznacza prezes Rady Reklamy.

W najbliższej przyszłości Krajowa Rada Radiofonii i Telewizji zamierza podjąć działania mające na celu skuteczną ochronę dzieci przed niekorzystnymi treściami w Internecie. W planach jest również edukacja medialna najmłodszych. To w związku ze zmieniającymi się trendami w sposobie korzystania z mediów.

pkur

Polecane

Wróć do strony głównej