"Pomoc jest udzielana na bieżąco". Ponad 9 tys. telefonów na infolinię dla seniorów

- Specjalna infolinia uruchomiona w ramach Solidarnościowego Korpusu Wsparcia Seniorów przyjęła już ponad 9 tys. zgłoszeń od seniorów. Są one sukcesywnie realizowane przez ponad 7,4 tys. wolontariuszy - przekazał wiceminister rodziny Stanisław Szwed.

2020-11-05, 16:50

"Pomoc jest udzielana na bieżąco". Ponad 9 tys. telefonów na infolinię dla seniorów
Wyniki jednoznacznie pokazują, że aplikacje mobilne nadal wymagają pracy nad wdrożeniem dostępności.Foto: shutterstock/Kaspars Grinvalds

Powiązany Artykuł

morawiecki 1200 twitt.jpg

Wiceszef MRiPS zwrócił uwagę, że w piątek minęły dwa tygodnie funkcjonowania Solidarnościowego Korpusu Wsparcia.

- Do dziś infolinia (22-505-11-11 – PAP) przyjęła już ponad 9 tys. zgłoszeń od seniorów. Są one sukcesywnie realizowane przez rzeszę ponad 7,4 tys. wolontariuszy z ponad 100 organizacji młodzieżowych - podsumował Szwed.

Najwięcej zgłoszeń spływa od seniorów w województwach mazowieckim, śląskim, małopolskim, dolnośląskim i pomorskim.

- Pomoc jest udzielana na bieżąco, a seniorzy mają różne potrzeby, które będą się powtarzać, jak np. zakupy czy wyprowadzenie psa na spacer. Dlatego im więcej wolontariuszy wspiera program, tym czas oczekiwania seniora na realizację bieżących potrzeb, np. zakupów, jest krótszy. Zgłoszenia wolontariuszy przyjmujemy przez stronę www.wspierajseniora.pl - podkreślił wiceminister Szwed.

REKLAMA

Pytania seniorów

W związku z dużą liczbą pojawiających się pytań resort opracował na nie odpowiedzi. Są one umieszczone i na bieżąco aktualizowane stronie gov.pl/koronawirus w sekcji najczęściej zadawane pytania, dla seniora.

Pomoc w ramach akcji udzielana jest bezpłatnie - poza kosztem np. zakupów. Senior przekazuje pieniądze przed dokonaniem zakupów. Zasady i sposób rozliczania każdy ośrodek pomocy społecznej ustala indywidualnie.

Resort rodziny wskazuje, że wśród pytań dotyczących funkcjonowania Solidarnościowego Korpusu Wsparcia Seniorów często pojawia się to o bezpieczeństwo i sposób identyfikacji wolontariuszy.

Powiązany Artykuł

respirator 1200 shutterstock.jpg

Zaangażowani wolontariusze

- Dzwoniącemu na infolinię każdemu seniorowi przypisywany jest unikalny numer – to data i godzina - z momentu kiedy dzwonią. Te dane są przekazywane do ośrodka pomocy społecznej wraz z jego imieniem i nazwiskiem. Pracownik ośrodka pomocy społecznej, kontaktując się z seniorem, identyfikuje go, pytając o tę datę i godzinę oraz podaje imię i nazwisko wolontariusza. To o imię i nazwisko wolontariusza powinien pytać senior po jego pojawieniu się, aby mieć pewność, że rozmawia z pracownikiem przysłanym przez ośrodek - wyjaśnił wiceminister Szwed.

REKLAMA

W pomoc seniorom w ramach Korpusu są zaangażowani wolontariusze, którzy sami zgłoszą się do pomocy (zgłaszać się można za pośrednictwem strony www.wspierajseniora.pl lub osobiście w lokalnym ośrodku pomocy), a także Wojska Obrony Terytorialnej i pracownicy pomocy społecznej.

pkur

Polecane

REKLAMA

Wróć do strony głównej