Remont wiaduktów Trasy Łazienkowskiej w Warszawie. Ekspert uważa, że pewne kwestie można było zrobić szybciej

- Wydaje się, że remont wiaduktów Trasy Łazienkowskiej na lewym i prawym brzegu Wisły można było zrobić za jednym zamachem, a być może dopłacić więcej, żeby te prace trwały całą dobę - powiedział prezes Zespołu Doradców Gospodarczych TOR Adrian Furgalski.

2022-09-17, 10:19

Remont wiaduktów Trasy Łazienkowskiej w Warszawie. Ekspert uważa, że pewne kwestie można było zrobić szybciej
Ekspert: wiadukty Trasy Łazienkowskiej powinno się remontować w tym samym czasie. Foto: Piotr Rybarczyk/Forum

Pod koniec stycznia rozpoczęła się przebudowa wiaduktów Trasy Łazienkowskiej przy Agrykoli. Na swój czas czekają wiadukty w al. Stanów Zjednoczonych znajdujące się nad ul. Paryską na Pradze. Zainteresowanych jest czterech wykonawców, ale nie został jeszcze wyłoniony zwycięzca. Tymczasem utrudnienia związane z przebudową paraliżują miasto i powodują utrudnienia dla kierowców. Do tego dochodzi jeszcze paraliż Dolnego Mokotowa spowodowany budową tramwaju na Wilanów oraz remont placu Trzech Krzyży.

"Wiadukty Trasy Łazienkowskiej powinno się remontować w tym samym czasie"

Adrian Furgalski uważa, że prace budowlane na obydwu brzegach rzeki powinny toczyć się w tym samym czasie.

- Wydaje się, że można to było zrobić za jednym zamachem, a być może dopłacić więcej, żeby te prace trwały całą dobę. Zamknąć kompletnie, tak, jak to było zamknięte po pożarze, i dawać firmom punkty za skrócenie czasu modernizacji wszystkich tych wiaduktów - powiedział. - Nie pod ruchem, bo to wiadomo, że się gorzej wtedy pracuje - dodał.

Zaznaczył, że na pewno ten czas byłby krótszy. - Kosztowałoby to drożej, ale uważam, że w przypadku przepraw, czy kluczowych arterii w stolicy, czy w dużych miastach warto dać więcej, żeby jak najkrócej trwały te utrudnienia. A ponieważ mamy most Południowy, który odciążył most Siekierkowski, to kierowcy mogliby się przerzucić bardziej na Siekierkowski, gdzie dzisiaj właściwie jakiś potężnych korków nie ma - tłumaczył, dodając, że po otwarciu Południowej Obwodnicy Warszawy jest luźniej na moście. - Więc być może trzeba się było zastanowić nad krótszym, pełnym remontem wiaduktów przy pełnym zamknięciu mostu - stwierdził ekspert.

REKLAMA

- Trzeba prowadzić z wykonawcami dialog. Zapytać ich, jaka technologię zastosują, jakie materiały. Tak, jak się to robi teraz np. przed rozbudową autostrady A2 do trzech pasów. Często firmy zlecające te prace nie mają świadomości, jakie już są nowe rozwiązania, które potrafią skrócić znacznie czas inwestycji. Więc najpierw przeprowadzić dialog z firmami i niech one powiedzą, jakie są realne terminy - podkreślił. - Wydaje mi się, że zyskalibyśmy znacznie więcej, ale warto zapytać rynek, a tego nie było - dodał Furgalski.

Odpowiedź rzecznik

Małgorzata Gajewska, rzecznik Stołecznego Zarządu Rozbudowy Miasta, powiedziała, że nie można było czekać z rozpoczęciem inwestycji przy Agrykoli do czasu znalezienia środków na budowę wiaduktów przy Paryskiej.

Pierwszy z dwóch przebudowywanych wiaduktów Trasy Łazienkowskiej przy Agrykoli ma być gotowy na początku 2023 r. Po zakończeniu prac i przełączeniu ruchu na nowy obiekt rozpoczną się prace rozbiórkowe drugiego z wiaduktów. Inwestycja ma być gotowa w marcu 2024 r.

REKLAMA

»Zachęcamy do odwiedzenia strony Polskiego Radia Kierowców«

Polecane

REKLAMA

Wróć do strony głównej