Kongres ESG. Eksperci o dezinformacji: nie da się jej w pełni wyeliminować

Dezinformacji nie da się w pełni wyeliminować z mediów społecznościowych, ale należy być jej świadomym i weryfikować źródła informacji - uważają eksperci, którzy wzięli udział w debacie poświęconej temu zagadnieniu podczas Kongresu ESG - Polska Moc Biznesu w Warszawie.

2022-11-07, 16:27

Kongres ESG. Eksperci o dezinformacji: nie da się jej w pełni wyeliminować
Panel "Cyfryzacja i bezpieczeństwo cyfrowe – czy technologia pomoże w kryzysie?" w ramach Kongresu ESG Polska Moc Biznesu. Foto: PAP/Marcin Obara

Mateusz Mrozek, kierownik Działu Przeciwdziałania Dezinformacji w NASK, wyjaśnił, że materiały o charakterze dezinformacyjnym celowo silnie oddziałują na nasze emocje. - Te emocje wycelowane są w nasze głowy i serca. Tak naprawdę tu się nie zmieniło nic, jeżeli chodzi o mechanikę, od stu lat, a może nawet trochę więcej - mówił Mateusz Mrozek.

Kierownik Działu Przeciwdziałania Dezinformacji w NASK przyznał, że człowiek nie jest w stanie zweryfikować wszystkich napływających do niego informacji. Dodał, że dziś najlepszą obroną przed fake newsami jest "zdrowe podejście do przyjmowanych wiadomości". -

Próba odczytania intencji tego, co czytamy, czyli jakie wywołuje w nas emocje, powinna determinować to, w jaki sposób weryfikujemy dane zjawisko. To na dziś ta najprostsza i najbardziej przystępna recepta do tego, żeby ze zjawiskiem dezinformacji walczyć w swojej firmie, domu czy przyjmując po prostu informacje z zewnątrz w każdej możliwej sferze - uważa Mateusz Mrozek.

Posłuchaj

Mateusz Mrozek, kierownik Działu Przeciwdziałania Dezinformacji w NASK, wyjaśnił, że materiały o charakterze dezinformacyjnym celowo silnie oddziałują na nasze emocje (IAR) 0:21
+
Dodaj do playlisty

Pełnomocnik rządu do spraw cyberbezpieczeństwa Janusz Cieszyński powiedział, że państwa demokratyczne i właściciele poszczególnych mediów społecznościowych muszą ze sobą współpracować w zakresie zwalczania dezinformacji, na przykład tych rozpowszechnianych przez autorytarne reżimy. "My oczywiście bardzo chcemy, żeby właściciele mediów społecznościowych robili swój biznes, zarabiali i tworzyli nowe technologie, natomiast jest pewne minimum, którego trzeba przestrzegać" - podkreślił pełnomocnik.

REKLAMA

Posłuchaj

Janusz Cieszyński powiedział, że państwa demokratyczne i właściciele poszczególnych mediów społecznościowych muszą ze sobą współpracować w zakresie zwalczania dezinformacji (IAR) 0:22
+
Dodaj do playlisty

NASK wspiera internautów 

- Tak jak jest embargo na broń sprzedawaną do krajów, które zagrażają bezpieczeństwu, to powinno być embargo na dostarczanie usług właśnie w zakresie social media dla podmiotów reprezentujących czy powiązanych z takimi aktorami - mówił sekretarz stanu w Kancelarii Premiera.

Posłuchaj

Mateusz Mrozek przyznał, że człowiek nie jest w stanie zweryfikować wszystkich napływających do niego informacji (IAR) 0:25
+
Dodaj do playlisty

NASK wspiera internautów w weryfikowaniu informacji w mediach społecznościowych. Profile #WłączWeryfikację prowadzą doświadczeni eksperci instytutu, którzy dementują nieprawdziwe informacje krążące w sieci oraz wskazują przejawy działań dezinformacyjnych. Treści, które wzbudzają wątpliwości, można zgłosić pod adresem: informacje@nask.pl.

Posłuchaj

Artur Beck współorganizator konferencji "ESG Polska Moc Biznesu" mówi o założeniach konferencji ( "Ekspres Gospodarczy" Błażej Prośniewski PR1) 5:21
+
Dodaj do playlisty

 

REKLAMA

W Kongresie ESG spotykają się przedstawiciele biznesu, instytucji naukowych, samorządowych, pozarządowych oraz administracji centralnej. Wydarzenie jest adresowane do przedstawicieli kadry kierowniczej, przedsiębiorców i inwestorów. Polskie Radio jest głównym partnerem radiowym kongresu.

PR24/PR1/koz/Błażej Prośniewski

REKLAMA

Polecane

REKLAMA

Wróć do strony głównej