Krzysztof Czabański podkreślił, że w rzeczywistości słuchalność jest wyższa, bo należy pamiętać także o regionalnych stacjach Polskiego Radia, których udział w przeliczeniu na słuchalność ogólnopolską waha się w granicach 7 procent, czyli można powiedzieć, że co czwarty słuchacz radia w Polsce to jest słuchacz Polskiego Radia.
Badania Krajowego Instytutu Mediów. "Bardzo ważne informacje dla kształtowania oferty programowej"
Jak zaznaczył przewodniczący Rady Mediów Narodowych, badania te wpłyną nie tylko na nadawcę publicznego, lecz także na nadawców komercyjnych.
- Jest nadzieja, że stacje radiowe, nie tylko radiofonii publicznej, ale wszystkie stacje radiowe, podobnie jak stacje telewizyjne, które w tej chwili mogą to robić, mogą codziennie dostawać informacje, jak są słuchane poszczególne audycje. Mogą się dowiedzieć, kiedy słuchacze wyłączają radio, czy zmieniają program, a kiedy włączają i poszukują swojego programu. To są bardzo ważne informacje dla kształtowania oferty programowej. Myślę, że wszyscy będą z tego zadowoleni - powiedział Krzysztof Czabański.
00:30 12076228_1.mp3 Krzysztof Czabański o badaniach Krajowego Instytutu Mediów (IAR)
Krzysztof Czabański: radiowcy będą wiedzieli, co interesuje słuchacza
Przewodniczący Mediów Narodowych dodał, że taki rodzaj badań ma znaczenie zarówno dla nadawców, jak i odbiorców. - Radiowcy będą mieli odzew i będą wiedzieli, co z ich propozycji trafia do słuchacza, przekonuje go, interesuje. No i sami słuchacze, bo będą w efekcie dostawali lepszą ofertę i to dotyczy także stacji komercyjnych, nie tylko radiofonii publicznej - powiedział Krzysztof Czabański.
Przewodniczący Rady Mediów Narodowych zaznaczył, że wyniki badań mogą też wprowadzić korekty w podziale pieniędzy na reklamę w medium radiowym.
00:18 12076228_2.mp3 Krzysztof Czabański: radiowcy będą mieli odzew i będą wiedzieli, co z ich propozycji trafia do słuchacza (IAR)
Czytaj także:
Polskie Radio ma 20 proc. udziału w rynku słuchalności
ms/IAR