Rafał Trzaskowski twarzą reklamy na rozkładach jazdy tramwajów... w Bydgoszczy. Czy to partyjna przysługa?

Mieszkańcy Bydgoszczy nie kryją zaskoczenia. Na tablicach ITS (Inteligentnych Systemów Transportowych) tuż przy informacji o godzinie przyjazdu tramwajów i autobusów pojawiła się reklama Campus Academy. Jej twarzą jest prezydent Warszawy Rafał Trzaskowski. Sprawą zajął się "Express Bydgoski". Jak ustalono, nie ma możliwości wykupienia reklamy na tablicach ITS.

2023-01-20, 10:30

Rafał Trzaskowski twarzą reklamy na rozkładach jazdy tramwajów... w Bydgoszczy. Czy to partyjna przysługa?
Reklama Rafała Trzaskowskiego na rozkładach jazdy autobusów i tramwajów w Bydgoszczy. Foto: Twitter.com/@expressbydgoski

W piątek (20 stycznia) startuje wydarzenie Campus Academy. To cykl spotkań, których inicjatorem jest Rafał Trzaskowski. Pierwsze spotkanie Campus Academy odbędzie się właśnie w Bydgoszczy. Stąd komunikaty o tym wydarzeniu, ale dlaczego akurat na tablicach ITS?

Jak przekazał "Expressowi Bydgoskiemu" Tomasz Okoński, rzecznik ZDMiKP "komunikaty wyświetlane w tramwajach czy na tablicach ITS są tylko i wyłącznie komunikatami i informacjami przekazywanymi mieszkańcom przez Urząd Miasta w Bydgoszczy oraz Zarząd Dróg Miejskich i Komunikacji Publicznej". "Nie ma takiej możliwości, aby wykupić komercyjną reklamę i promować organizowane przez siebie wydarzenia na tablicach" - dodaje gazeta.

Urząd Miasta przekonuje jednak, że tablice ITS w momencie, kiedy nie są zajęte przez miejskie wydarzenia i komunikaty, mogą być udostępniane innym podmiotom. Rzeczniczka prezydenta Bydgoszczy przypomniała, że niedawno zrobiono podobnie w przypadku Orszaku Trzech Króli.

Trzaskowski i Campus Academy w Bydgoszczy. "Partyjna przysługa"?

"Po uzyskaniu odpowiedzi, w czwartek 19 stycznia w godzinach popołudniowych, próbowaliśmy dopytać o szczegóły możliwości udostępnienia miejsc na tablicach ITS w Bydgoszczy. Przesłaliśmy pytania dotyczące tego, czy organizator każdego z wydarzeń odbywających się na terenie miasta może uzyskać podobną promocję, a jeśli nie, to jakie są kryteria i kto decyduje o udostępnieniu przestrzeni reklamowej. Do chwili publikacji materiału nie otrzymaliśmy odpowiedzi" - informuje gazeta.

REKLAMA

Pojawiają się pytania o pieniądze. Czy udostępniając taką przestrzeń, miasto nie powinno na tym zarabiać? A może jest to przykład "partyjnej przysługi" - zastanawiają się mieszkańcy. 

"Do udziału w wydarzeniu (Campus Academy) od kilku dni aktywnie w mediach społecznościowych zachęcają politycy Platformy Obywatelskiej z regionu" - zauważa "Express Bydgoski". 

Czytaj także:

expressbydgoski.pl, tvp.info

REKLAMA

asp

Polecane

REKLAMA

Wróć do strony głównej