Awaria globalnych systemów wynikiem cyberataku? Mamy komentarz Microsoftu
- Nie mam informacji, żeby awarie, z którymi mamy do czynienia, miały związek z cyberatakiem - zapewniła w rozmowie z portalem polskieradio24.pl Anna Klimek, rzeczniczka prasowa Microsoftu w Polsce. Jak tłumaczyła, jest to wynik "zbiegu okoliczności". - Mamy do czynienia z dwoma wyzwaniami - stwierdziła.
Paweł Kurek
2024-07-19, 12:37
Anna Klimek poinformowała, że jedna z awarii dotyczy zakłócenia dostępu do usługi Azure (usługi przetwarzania danych w chmurze - red.). - Jesteśmy świadomi, że w tym przypadku problem dotyczy części naszych klientów. Nie dotyczy całego świata, ale części klientów - tłumaczyła.
- Zdajemy sobie sprawę z wpływu, jaki może mieć na klientów ta awaria, i oczywiście pracujemy nad jak najszybszym przywróceniem usług dla klientów, którzy wciąż doświadczają tych zakłóceń - dodała.
Nasza rozmówczyni podkreśliła ponadto, że druga awaria "wydarzyła się jednocześnie i nie ma zupełnie związku z pierwszą". - To jest aktualizacja oprogramowania firmy trzeciej, która spowodowała problemy wpływające na urządzenia z systemem Windows - wyjaśniła, dodając, że "prowadzone są prace nad rozwiązaniem tego problemu".
- Jest to zbieg okoliczności, że wystąpiły te dwa problemy jednocześnie. Bardzo nam zależy, żeby to zrozumieć, bo media łączą te dwa fakty, a one są po prostu rozdzielne - zaznaczyła.
REKLAMA
Klimek podkreśliła, że w obu przypadkach firma pracuje nad rozwiązaniem tych problemów. - To są zdziesięciokrotnione wysiłki, żeby jak najszybciej zaradzić tej awarii - zapewniła.
Aktualizacja oprogramowania
Na pytanie o przyczynę problemów z dostępem do usługi Azure odpowiedziała, że nie dysponuje szczegółowymi informacjami na temat źródła tych trudności technicznych. - Mam oficjalne stanowisko firmy, że są po prostu zakłócenia, nad którymi pracujemy, i to jest wszystko, czym mogę się w tej chwili podzielić - zaznaczyła.
Zapytana natomiast, czy awarie, do których doszło, były wynikiem cyberataku, odparła, nie może tego potwierdzić. - W tym momencie nie mam takich informacji - zaznaczyła Anna Klimek, rzeczniczka prasowa firmy Microsoft w Polsce.
Nasza rozmówczyni podkreśliła, że skala problemów z obsługą systemu w Polsce jest mniejsza niż tych na poziomie globalnym. - Są pojedyncze sygnały. Nie ma doniesień, że zostały uziemione samoloty. Szczęśliwie jesteśmy "zieloną wyspą", której taka skala zdarzenia nie dotyczy - podkreśliła rzeczniczka Microsoftu.
REKLAMA
REKLAMA